PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Dětská literatura - OPBA3A051B
Anglický název: Children´s Literature
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.
PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D.
Prerekvizity : OPBA3A031A, OPBA3A032A, OPBA3A033A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (18.05.2020)
Cílem kurzu je seznámit studenty s anglicky psanou literaturou pro děti a mládež (nejvýznamnějšími žánry jako tradiční pohádky, obrázkové knihy, realistická próza či moderní fantasy literatura) a to zejména s ohledem na možnosti jejího využití ve výuce anglického jazyka. Tematické celky: 1.Anglicky psaná literatura pro děti a mládež ve výuce anglického jazyka – specifičnost literatury, literatura pro děti a mládež, její úloha a možné využití ve výuce cizího jazyka. 2.Problematika čtení literárních textů – orientace na čtenáře a možnosti recepční teorie s ohledem na četbu textů této literatury v rámci výuky anglického jazyka. 3.Historie a vývoj anglicky psané literatury pro děti a mládež. 4.Žánry anglicky psané literatury pro děti a mládež. 5.Aktivity rozvíjející základní řečové dovednosti žáka (čtení, psaní, mluvení a poslech), které využívají texty této literatury.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (18.05.2020)

BARONE, Diane M. Children’s Literature in the Classroom: Engaging Lifelong Readers, New York: Guilford Press, 2011. ISBN 978-1606239384. 

CARTER, Ronald a LONG, Michael N. Teaching Literature. New York: Longman, 1991. ISBN: 9780582746282

DARIGAN, Daniel L., TUNNELL, Michael O. a JACOBS, James S. Children’s Literature: Engaging Teachers and Children in Good Books. New Jersey:Prentice Hall, 2001, ISBN 978-01-3081-355-8.

HAHN, Daniel. The Oxford Companion to Children’s Literature (2nd edition). Oxford University Press, 2015, ISBN 978-0199695140.

NODELMAN, Perry a REIMER, Mavis. The Pleasures of Children’s Literature. Boston: Allyn & Bacon, 2003, ISBN 978-08-0133-248-7.

REYNOLDS, Kimberley. Children’s Literature: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2011, ISBN 978-0199560240.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK