PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod do didaktiky AJ II - OPBA3A051A
Anglický název: Introduction into English Language Teaching Methodology II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Prerekvizity : OPBA3A041A
Je korekvizitou pro: OPBA3A054B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (13.08.2020)
Úvod do didaktiky AJ II je teoreticko-praktický předmět, v jehož rámci se budoucí učitelé se známí s principy a významem plánování pro práci učitele a s kurikulárními, strategickými a programovými dokumenty, hodnocením a testováním žáků i materiálními a nemateriálními didaktickými prostředky. Témata: 1. kurikulární a programové dokumenty 2. plánování výuky 3. materiální a nemateriální didaktické prostředky 4. hodnocení. Plný plán má navíc další témata: 6. role učebnic, kritéria výběru a hodnocení učebnic, 7. další dostupné materiály a pomůcky a jejich využití ve výuce, např. autentické materiály, graded readers, čemuž odpovídá i počet kreditů (oproti maior/minor navýšení o 1 kredit).
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (31.05.2020)

Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Macmillan Heinemann. ISBN: 0-435-24058-7.

Doff, A. (1988). Teach English: atraining course for teachers. Cambridge, Cambridge University.  ISBN: 0-521-34863-3.

Grant, N. (1987). Making the Most of your Textbook. Longman. ISBN: 978-0582746244.

Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Longman: Pearson Education.  ISBN: 0-582-40385-5.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.  ISBN: 978-80-87000-37-3.

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.(2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.  ISBN: 978-80-87000-11-3.

Scrivener, J. (2011). Learning teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford:Macmilan.  ISBN: 978-1-4050-1399-4.

Společný evropský referenční rámec. (2002). Univerzita Palackého v Olomouci.  ISBN: 80-244-0404-4.

Tomlinson, B. (Ed.). (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge University Press. Vybrané kapitoly. ISBN: 978-0-521-15704-9.

Ur, P. (1991). A Course in Language Teaching.Cambridge University Press. ISBN: 978-0-521-44994-6.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK