PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Využití ICT ve výuce AJ - OPBA3A044B
Anglický název: Use of ICT in English Lesson
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Martin Mikuláš, Ph.D.
Korekvizity : OPBA3A041A, OPBA3A042A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (27.05.2020)
Předmět představuje poznatky o možnostech a efektivitě výuky anglického jazyka realizované v kyberprostoru. V teoretické části kurzu jsou rovněž nastíněny výsledky dosavadního výzkumu v oblasti vlivu ICT technologií na výuku a jejich psychologické dopady na studenty a učitele. Seminář posluchače seznamuje s konkrétními nástroji (CLMS systémy a jejich možnostmi, online materiály, edublogy, vlogy, vodcasty, ad.) V neposlední řadě je přiměřená pozornost věnována ICT nástrojům korpusových manažerů a jejich využití při výuce anglického jazyka a pro analýzu diskursu. Studenti si osvojují potřebnou teoretickou bázi, kterou následně aplikují při vytvoření vlastní online lekce, vedení online tutoriálu a korpusové analýze. Tematické okruhy: 1. Základy kybernetické pedagogiky 2. Didaktika distančního a elektronického vzdělávání, CALL, TELL 3. Psychologické aspekty distančního a elektronického vzdělávání; digitální demence 4. Tutor v prostředí (C)LMS, MUVE a VLE systémů; m-learning 5. Klady a zápory e-learningu, m-learningu a blended learningu 6. ICT nástroje elektronického vzdělávání; online nástroje a zdroje 7. Prostředky synchronní a asynchronní komunikace 8. Výsledky výzkumů v oblasti e-learningu, distančního vzdělávání a kybernetické pedagogiky 9. Korpusová lingvistika a její ICT nástroje ve vyučování anglického jazyka
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.05.2020)

Beatty K. Teaching and Researching Computer-Assisted Language Learning. 2nd ed. Pearson Longman, 2010. ISBN 9781408205006.

Chapelle C. A. The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning. Wiley Blackwell, 2017. ISBN 981118914038.

Dudeney G., Hockly N. How to Teach English with Technology. Pearson Longman, 2007. ISBN: 9781405853088.

Klement M., et al. ICT nástroje a učitelé: adorace, či rezistence? 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 9788024450926.

Sharma P., Barrett B. Blended Learning – Using Technology in and beyond the Language Classroom. Macmillan, 2007. ISBN 9783190825769.

White C. Language Learning in Distance Education. Cambridge University Press, 2003. ISBN 052181541.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK