PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod do didaktiky AJ I - OPBA3A041A
Anglický název: Introduction into the English Language Teaching Methodology I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Eva Skopečková, Ph.D.
PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Je korekvizitou pro: OPBA3A042A, OPBA3A043A, OPBA3A044B
Je prerekvizitou pro: OPBA3A052A, OPBA3A051A
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (27.05.2020)
Úvod do didaktiky AJ I je teoreticko-praktický předmět, jehož hlavním cílem je seznámit studenty se základními pojmy a klíčovými koncepty z oblasti oborové didaktiky. V jeho rámci dojde k vymezení pojmu oborová didaktika a budou stručně představeny nejdůležitější faktory vyučovacího procesu. Studenti se seznámí s cíli a obsahem výuky anglického jazyka jako cizího jazyka. Pozornost bude rovněž věnována dvěma nejvýznamnějším aktérům vyučovacího procesu: žákovi a učiteli a výukovému procesu. Studenti si založí vlastní profesní portfolio. seznámí s cíli a obsahem výuky anglického jazyka jako cizího jazyka. Pozornost bude rovněž věnována dvěma nejvýznamnějším aktérům vyučovacího procesu: žákovi a učiteli. vymezení pojmu oborová didaktika – didaktika anglického jazyka. Témata: 1. faktory vyučovacího procesu 2. cíle a obsah výuky anglického jazyka, interkulturní komunikační kompetence 3. učitel 4. žák (včetně žáků s SPU a stylů, strategií učení atd.) 5. řízení třídy a vyučovacího procesu (poskytování zpětné vazby, zadávání instrukcí, výklad a vyvozování, aktivita atd.) 6. profesní portfolio
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (31.05.2020)

Davies, P. & Pearse, E. (2000). Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press.  ISBN: 978-0-19-442171-3.

Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching. Longman: Pearson Education.  ISBN: 0-582-40385-5.

Medgyes, P. (1994). The non-native teacher. Hong Kong: Macmillan Publishers Ltd.  ISBN: 0-333-60020-7.

Nuan, D. & Lamb, C. (1996). The Self-directed Teacher: Managing the learning process. Cambridge. ISBN: 0-521-49773-6.

Scrivener, J. (2011). Learning teaching: the essentials guide to English language teaching. Oxford:Macmillan.  ISBN: 978-1-4050-1399-4.

Společný evropský referenční rámec. (2002). Univerzita Palackého v Olomouc.  ISBN: 80-244-0404-4.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK