PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Fonetika a fonologie v teorii a praxi - OPBA3A034A
Anglický název: English phonetics and phonology in theory and practice
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Prerekvizity : OPBA3A021A
Je prerekvizitou pro: OPBA3A062A, OPBA3A063A, OPBA3A047A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (26.05.2020)
Kurz prohlubuje a rozvíjí znalosti a dovednosti získané v předmětu Fonetika a fonologie. Důraz je kladen na upevnění transkripčních dovedností a nácvik percepce a produkce vybraných výslovnostních jevů. Cílem kurzu je rovněž představit základní východiska pro didaktizaci výuky anglické výslovnosti. Témata: 1. samohlásková redukce na slovní a větné úrovni 2. intonace a její funkce 3. alofonická transkripce 4. srovnání britského a amerického standardu v segmentální i suprasegmentální rovině 5. cizinecký přízvuk 6. angličtina jako lingua franca a její vliv na výuku výslovnosti 7. účinnost výuky výslovnosti
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (26.05.2020)

CRUTTENDEN, Alan. (Ed.) Gimson's pronunciation of English. London: Hodder Education, 2008. ISBN 9780340958773.

DERWING, Tracey. M. and MURRAY, J. Munro. Pronunciation Fundamentals. Evidence-based Perspectives for L2 Teaching and Research. Philadelphia: John Benjamins, 2015. ISBN 978-90-272-1327-3.

GRANT, Linda. (Ed.) Pronunciation Myths. Applying Second Language Research to Classroom Teaching. USA: University of Michigan Press, 2014. ISBN 978-0-472-03516-8.

LEVIS, John and MOYER, Alene (Eds.) Social Dynamics in Second Language Accent. Berlin, Boston: De Gruyter Mouton, 2014. ISBN 978-1-61451-228-8.

LEVIS, John, SONSAAT, Sinem, LINK, Stephanie and BARRIUSO, Taylor Ann. Native and Nonnative Teachers of L2 Pronunciation: Effects on Learner Performance. TESOL Quarterly, 2016, 50(4). ISSN 894-931.

MURPHY, John. (Ed.) Teaching the Pronunciation of English. Focus on Whole Courses. USA: University of Michigan Press, 2017. ISBN 978-0-472-03644-8.

PICKERING, Lucy. Discourse intonation: a discourse-pragmatic approach to teaching the pronunciation of English. Ann Arbor: University of Michigan Press, 2018. ISBN 978-0-472-03018-7.

TENCH, Paul. Transcribing the Sound of English: a Phonetics Workbook for Words and Discourse. New York: Cambridge University Press, 2011. ISBN 978-0-521-16605-8.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK