PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktický seminář - drama ve výuce AJ - OPBA3A004C
Anglický název: Didactic seminar - Drama in the English Classroom
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: oba
E-Kredity: 5
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (18.05.2020)
Kurz se zaměřuje na využívání postupů z oboru výchovné dramatiky ve výuce cizích jazyků. Na základě vlastního prožitku a studia teorie si studenti vytvoří přehled o základních možnostech využití dramatické hry v hodinách angličtiny na základní a střední škole. Témata: 1. Divadlo a dramatická výchova ve výuce cizích jazyků: historie i současný vývoj 2. Divadelní improvizace jako prostředek k rozvíjení řečové dovednosti mluvení 3. Možnosti práce s psaným dialogem ve výuce anglického jazyka 4. Tvorba a inscenace jevištního tvaru 5. Základní režijní a herecké dovednosti 6. Učitel v roli
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (18.05.2020)

BILBROUGH, Nick. Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 9780521689519.

KAO, Shin-Mei, O'NEILL, Cecily. Words into worlds: learning a second language through process drama. Stamford, Conn.: Ablex, c1998. ISBN 1567503691.

LADOUSSE, Gillian Porter. Role play. Oxford: Oxford University Press, 1989. Resource books for teachers. ISBN 019437095X.

MALEY, Alan, DUFF, Alan. Drama techniques in language learning: a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521288681.

NEELANDS, Jonothan, GOODE, Tony. Structuring drama work. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 9781107530164.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK