PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výběrový didaktický seminář III - aktivizační strategie ve výuce AJ - drama - OPBA2A148B
Anglický název: ELT activating strategies
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (32)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://Aktivizační strategie ve výuce AJ
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (24.01.2023)
Prakticky orientovaný, interaktivní seminář pro zájemce o využívání prvků z divadla a dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka. Hra "jen jako", ať už podle scénáře či improvizovaná, dovoluje učitelům přinést do třídy nekonečné množství situací a prostředí, do nichž mohou žáci vstupovat jak za sebe, tak v nejrůznějších rolích. Tyto prostředky podněcují aktivní a celostní zapojení žáků do vyučovacího procesu. V prvních několika seminářích si ukážeme příklady vhodných postupů využitelných v běžné výuce, od kratičkých aktivit po ukázky provázaných 45-minutových lekcí. Ve druhé polovině semestru pak budou aktivity připravovat a v seminárích realizovat sami účastníci.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (28.01.2023)

Recommended reading:

BILBROUGH, N.  Dialogue Activities. Exploring spoken interaction in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. 

LADOUSSE, G. P. Role Play. Oxford : Oxford University Press, 2004. 

MALEY, A.; DUFF, A. Drama Technigues in Language Learning: A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. 

RICHARDS, J.C. ; RODGERS, T.S. Approaches and Methods in Language Teaching. (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

WOODWARD, T. Planning Lessons and Courses: Designing sequences of work for the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (24.01.2023)

Course Content:


Introduction: an active learner.

Still images as a basic and universal drama technique.

Practicing vocabulary and grammar through improvised and semi-improvised scenes.

Working with a script.

Creating scripts with students.

Using drama-based techniques to teach listening and speaking

Using drama-based techniques to teach reading and writing

Peer teaching

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (24.01.2023)

Aktivní účast (povoleny 2 absence), příprava a vyzkoušení vlastních aktivit s následnou reflexí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK