PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výběrový didaktický seminář – drama ve výuce AJ - OPBA2A140B
Anglický název: Facultative Seminar of Teaching Methodology (Drama)
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (29)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)
Kurz se zaměřuje na možnosti zefektivňování výuky anglického jazyka využíváním postupů z tvořivé dramatiky a divadla. Studenti se v roli hráčů seznamují s řadou dramaticky založených činností adaptovaných nebo přímo vytvořených pro výuku anglického jazyka, které lze pravidelně využívat v běžných hodinách na základní a střední škole. Připravují krátké teoretické prezentace, ve skupinách pracují na inscenaci dialogu. Cílem kurzu je dospět na základě vlastního prožitku, jeho reflexe a srovnání s informacemi z odborné literatury k vytvoření základního přehledu o možnostech performativního učení a vyučování a o podmínkách jeho úspěšného zapojování do praxe.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (24.10.2019)

Základní:

BILBROUGH, N.  Dialogue Activities. Exploring spoken interaction in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. (vybrané kapitoly)

LADOUSSE, G. P. Role Play. Oxford : Oxford University Press, 2004. (vybrané kapitoly)

MALEY, A.; DUFF, A. Drama Technigues in Language Learning: A resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1992. (vybrané kapitoly)

 

Doporučená:

Scenario, http://scenario.ucc.ie

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)

The place of drama and theatre in foreign language teaching.  

Improvisation in the English classroom. 

Working with pre-scripted dialogues

Staging a play.

Basic acting and directing skills.

Memorization techniques.

Teacher in role.

Creating scripts with students.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (12.09.2021)

- Attendance (no more than 2 missed classes), active participation

- Reading an assigned article/chapter, interactive presentation of its main points, (5 minutes)

- Rehearsing a short scripted scene and performing it in class (in groups)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK