PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Moderní angličtina I - OPBA2A104A
Anglický název: Modern English I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Záměnnost : OB2301015
Je prerekvizitou pro: OPBA2A108A
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (14.09.2021)
Kurz bude probíhat online přes platformu Moodle. Cílem předmětu je rozvoj jazykových dovedností od úrovně B2 k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Jde o první semestr šestisemestrálního kurzu, který je cílen na efektivní rozšíření jazykových kompetencí studentů zpočátku na úroveň Advanced (první tři semestry), posléze Proficiency (druhé tři semestry kurzu). Systematicky se pracuje s kmenovou učebnicí, obligatorní jsou i další zdroje zadané vyučujícím. Kurz rozvíjí praktické dovednosti v oblasti mluvního projevu, čtení s porozuměním, poslechu s porozuměním a písemného projevu.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (25.09.2020)

Povinná literatura:

Bell, Jan; Gower, Roger. Advanced Expert Coursebook, 3rd edition. Pearson 2014.

Vince, Michael. Advanced Language Practice. Macmillan 2003. (or more recent editions)

 

Doporučená literatura

BELL, J.; KENNY, N. Advanced Expert Student´s Resource Book, Pearson 2015.
McCARTHY, M.; O'DELL, F. English Idioms in Use. Cambridge University Press, 2002.
McCARTHY, M.; O'DELL, F. English Collocations in Use. Cambridge University Press, 2008.
FOLEY, M.; HALL, D. Longman Advanced English Grammar. Longman, 2003.
HEWINGS, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press, 1999.

 
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (27.10.2019)

1. SUCCESS(WEEK 1-4)

part A: Finding a job (week 1+2)

part B: Learning experiences (week 3+4)

Language input

·         collocations adj. + noun

·         phrasal verbs + TAKE expressions

·         mixed verb forms (present/past; simple/perfect/continuous)

 

Language input

·         vocab feelings

·         the passive

·         register

Vince self-study

·         G1: present time

·         G3: past time

·         G4: present perfect

Vince self-study

·         G6: passive 1

·         G7: passive 2

·         V18: education

 

2. NEW DIRECTIONS (WEEK 5-8)

part A: Making a difference (week 5+6)

part B: A second chance (week 7+8)

Language input

·         describing attitudes

·         describing characteristics

·         phrasal verbs

·         relative clauses

Language input

·         articles

·         singular/plural nouns

·         determiners and pronouns

Vince self-study

·         G18: relative and non-finite clauses

·         G27: linking words and phrases

·         V9: people and relationships

Vince self-study

·         G17: articles

·         G23: phrasal verbs 1

·         V17: quality and quantity

 

3. LEISURE TIME (WEEK 9-12)

part A: The creative instinct (week 9+10)

part B: Stars in their eyes (week 11+12)

Language input

·         synonyms + phrasal verbs

·         verbs to describe sounds

·         metaphors

·         future forms

Language input

·         entertainment

·         exchanging ideas

·         modals and semi-modals (necessity, prohibition, advice, criticism, permission, ability, possibility, probability, deduction)

Vince self-study

·         G4: future time

·         G24: phrasal verbs 2

·         V1: leisure activities

Vince self-study

·         G11: modals: present and future

·         G12: modals: past

·         V11: entertainment

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (14.09.2021)

úspěšné zvládnutí zápočtového testu - minimální požadovaná úroveň 70%

Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.

počet pokusů na složení zápočtového testu: 2 pokusy

 

Pozn.: Jako ekvivalent docházky a udělení zápočtu lze uznat certifikát CAE s hodnocením A nebo B a CPE s hodnocením A,B nebo C. Certifikát nesmí být starší dvou let.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK