PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Činnosti se zvířaty a rostlinami na školní zahradě - OPB03B606C
Anglický název: Activities with animals and plants in the school garden
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8758
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (19.01.2020)
V rámci tohoto předmětu se studenti seznámí s teorií i praxí využívání modelových organismů z rostlinné i živočišné říše při řízených činnostech s předškolními dětmi. Bude jim představen význam využívání modelových organismů a to, jak modelové druhy vybírat. Budou jim uvedeny příklady modelových druhů rostlin a živočichů a řízené aktivity s nimi. Budou vedeni k tomu, aby si zakládali portfolia modelových druhů. Budou seznámeni s tím, jak probíhá či může probíhat aktivizace předškolních dětí za pomoci modelových druhů. Vždy bude demonstrováno za pomocí příkladů dobré praxe. Součástí bude pochopitelně i seznámení s pravidly welfare a environmentální etiky tak, aby nedošlo k porušování práv zvířat/rostlin. Témata: 1) Úvod do předmětu. Literatura. 2) Význam využívání modelových organismů. 3) Modelové druhy rostlin. 4) Aktivity s vybranými modelovými druhy rostlin. 6) Modelové druhy živočichů. 7) Aktivity s vybranými modelovými druhy živočichů. 8) Welfare. Etika. Environmentální citlivost. 9) Zakládáme portfolio /deník. 10) Příklady dobré praxe.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (19.01.2020)

JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina a HAVLOVÁ, Jana. Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Praha: Raabe, ©2014. 124 s. ISBN 978-80-7496-166-3.

Jančaříková, K., Bravencová, J. Vyučování za pomoci malých živočichů : příručka k projektu Alma Mater Studiorum. Praha : UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. 56 s. dostupné on-line https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxwcm9qZWt0YWxtYW1hdGVyfGd4OjNmN2U1ZGQ3Nzc2ZmQ0MjA

Jančaříková (2021 - nyní v přípravě) Činnosti s rostlinami v předškolním vzdělávání.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (17.01.2020)

Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8677 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK