PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Prezentace tvorby v MŠ – S - OPB01V1G7B
Anglický název: Presenting Artworks in Nursery Schools
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. ak. mal. Ivan Špirk
Je záměnnost pro: OKB01V1G7B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (30.04.2019)
Kurz se zaměřuje na otázky komunikace učitele s rodiči, vedením školky, ale také veřejností a dětmi samotnými, o procesu a produktu dětské výtvarné práce. Pomáhá studentům docenit význam zájmu rodičů a dalších lidí o proces a produkt dětské výtvarné práce. Seznamuje studenty s principy prezentace práce v tradičních a nových médiích, diskutuje média a formy prezentace.
Literatura
Poslední úprava: MgA. Michaela Kuříková (30.01.2023)

Berger, J. (2016). Způsoby vidění. Labyrint.

Bourriaud, N. (2004). Postprodukce. Praha, Tranzit. ISBN 80-903452-0-4

Havel, I. M. (2003). Didasko-učím. KANT.

Novotná, M. (2019). Portfolio jako nástroj reflexe ve výtvarné výchově. Výtvarná výchova, 59(3–4), 22–37.

Novotná, M., Fremlová, V.  (2021). Neviditelní, kteří ukazují a vyprávějí. Výtvarná výchova, 61(1-2), 6-29.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MgA. Michaela Kuříková (30.01.2023)

Požadavky splnění zápočtu:

Zápočet bude udělen na základě průběžného plnění úkolů a zejména závěrečné prezentace vytvořeného portfolia/ koncepce výstavy.

Sylabus
Poslední úprava: MgA. Michaela Kuříková (30.01.2023)
  1. Úvod, organizace kurzu, představení vyučující. Diskurzivní pojetí VV.
  2. Návštěva výstavy, studium její koncepce.
  3. Plánování výtvarných činností v návaznosti na zkušenosti z výstavy; diskuse; výběr dvou úkolů.
  4. Tvorba + dokumentace tvorby.
  5. Tvorba + dokumentace tvorby.
  6. Samostatná příprava portfolia/výstavy, digitální nástroje.
  7. Samostatná příprava portfolia/výstavy, konzultace.
  8. Závěrečná prezentace, reflexe.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK