Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.04.2019)
Kurz reflektuje poznatky předchozích teoretických a praktických kurzů a transformuje je do elementární didaktické struktury. Předkládá hlavní principy plánování ve Výtvarné výchově a seznamuje studenty s vhodnými inspiračními zdroji. Předkládá zákonitosti dětského výtvarného projevu a jeho hlavní vývojové rysy a ukazuje vazby mezi volbou oborového kontextu a úkolem a mezi dalšími klíčovými didaktickými kategoriemi. Součástí kurzu je seznámení se stručnou historií a současností oboru Didaktiky Výtvarné výchovy.
Tématický plán:
• Úvod do disciplíny a reflexe portfolií z teoretických a praktických disciplín
• Tradiční otázky oborové didaktiky – historie a současnost v Čechách a ve světě
• Funkční slovník učitele Výtvarné výchovy
• Plánování ve Výtvarné výchově
• Klíčové didaktické kategorieII
• Klíčové didaktické kategorieII
• Vhodné inspirační zdroje a jejich parametry
• Práce s vhodnými inspiračními zdroji
• Dětská tvorba a její geneze I
• Dětská tvorba a její geneze II
• Dětská tvorba a její geneze III
• Shrnutí hlavních tezí
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (29.04.2019)
The course reflects the knowledge of previous theoretical and practical courses and transforms them into an elementary didactic structure. It presents the main principles of planning in Art Education and introduces students to suitable sources of inspiration. It presents the patterns of children's artistic expression and its main developmental features and shows the links between the choice of the field context and the task and among other key didactic categories. The course also includes a brief history and present of the field of Didactics of Art Education.
Thematic plan:
• Introduction to the discipline and reflection on portfolios from theoretical and practical disciplines
• Traditional issues of the field of didactics
• A functional vocabulary of an Art Education teacher
• Planning in Art Education
• Key didactic categories I
• Key didactic categories II
• Suitable sources of inspiration and its parameters
• Work with suitable sources of inspiration
• Children’s creation and its genesis I
• Children’s creation and its genesis II
• Children’s creation and its genesis III
• Summary of main theses