Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Plavání: Zásady bezpečnosti při výuce plavání. Záchrana tonoucích.
Gymnastika: Zvládnutí postupů a metod nácviku gymnastických dovedností. Seznámení s přiměřenými formami gymnastických cvičení vzhledem k věku.
Pohybové a sportovní hry: Seznámení se s obsahem pohybových a sportovních her ve formě miniher a zvládnutí jejich organizace, řízení a rozhodování.
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Swimming: Safety principles in swimming lessons. Saving tuna.Gymnastics: To master the techniques and methods of practicing gymnastic skills. Familiarization with appropriate forms of gymnastic exercises due to age. Movement and sports games: Getting acquainted with the content of movement and sports games in the form of mini-games and mastering their organization, management and decision-making.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Plavání: Cílem je osvojení dovedností a schopností pro záchranu tonoucích.
Gymnastika: Teoretické a praktické osvojení základů didaktiky gymnastických dovedností a jejich nácvik.
Pohybové a sportovní hry: Teoretické a praktické osvojení základů pohybových a sportovních her.
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Swimming: The aim is to acquire skills and abilities to save tons.
Gymnastics: Theoretical and practical acquiring the basics of gymnastic skills didactics and their training.
Movement and sports games: Theoretical and practical acquisition of the basics of movement and sports games.
Deskriptory -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Plavání: V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. Pohybové a sportovní hry: V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Swimming: If it is necessary to introduce a distance form of teaching, this teaching will take place online in a virtual environment on the Microsoft Teams platform in the form of lectures, consultations for lectures, presentations of student assignments, including their analysis and reflection on these tasks and discussions. Games: If it is necessary to introduce a distance form of teaching, this teaching will take place online in a virtual environment on the Microsoft Teams platform in the form of lectures, consultations for lectures, presentations of student assignments, including their analysis and reflection on these tasks and discussions.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Plavání: Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada, 2002. Hofer, Z. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2000. Hoch, M. Teorie a didaktika plavání. Praha: SPN. 1983. Miler, T. Záchranář. Bezpečnost a záchrana u vody. Praha: UK, 1997. Kaufman, J. a kol. Záchranář. První pomoc. Praha: UK, 2000. Dvořáková, H., Engelthalerová, Z. et al (2017).Physical Education at Primary School - kpt.4.8 - Swimming.Prague: Karolinum. Hrabinec, J.et al.(2017).Physical Education at Primary School - kpt.2.5 - Swimming.Prague: Karolinum.
Gymnastika: Hájková, J. Kapitoly z gymnastiky. Praha: Karolinum, 2008. Dvořáková, H. Tělesná výchova pro mateřské školy. Praha: Naše vojsko, 1989. Mazal, F., Chlopková, V. Pohybové pohádky. Olomouc: Hanex, 1993. Pechová, M. Cvičíme s velkými míči. Praha: Portál, 2000.
Pohybové a sportovní hry:
Dvořáková, H. Tělesná výchova pro mateřské školy. Praha: Naše vojsko, 1989.
Táborský, F. Sportovní hry. Praha: Grada, 2007
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Swimming: Čechovská, I. Swimming of children with parents.Prague: Grada, 2002. Hofer, Z. The technique of swimming methods.Prague: UK, 2000. Hoch, M. Theory and didactics of swimming.Prague: SPN.1983. Miler, T. Rescue.Safety and water saving.Prague: UK, 1997. Kaufman, J. et al.Rescuer.First aid.Prague: UK, 2000. Dvořáková, H., Engelthalerová, Z. et al (2017).Physical Education at Primary School - kpt.4.8 - Swimming.Prague: Karolinum. Hrabinec, J.et al.(2017).Physical Education at Primary School - kpt.2.5 - Swimming.Prague: Karolinum.
Gymnastics: Hájková, J. Gymnastics Chapters.Prague: Karolinum, 2008. Dvořáková, H. Physical education for nursery schools.Prague: Our Army, 1989. Mazal, F., Chlopková, V. Motion fairy tales.Olomouc: Hanex, 1993. Pechová, M. We train with big balls.Prague: Portal, 2000.
Movement and sports games:
Dvořáková, H. Tělesná výchova pro mateřské školy. Praha: Naše vojsko, 1989.
Táborský, F. Sportovní hry. Praha: Grada, 2007
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Plavání: Bezpečnost při výuce plavání. Plavecká průprava pro záchranu tonoucích, pády a skoky do vody, potápění a lovení předmětů, plavání ve ztížených podmínkách - např. šaty. Formy dopomoci unavenému plavci, záchrana tonoucích, osobní zásah, záchranné pomůcky, akce záchrany - praktický test. Resuscitace a první pomoc. Gymnastika: Zvládnutí postupů a metod nácviku gymnastických dovedností. Seznámení s přiměřenými formami gymnastických cvičení vzhledem k věku (cvičení prostná, akrobatická, využití náčiní a nářadí, nácvik dopomoci, hudebně pohybová výchova, stavba gymnastické jednotky, netradiční obsah).
Pohybové a sportovní hry:
Zvládnutí nácviku základních herních činností v pohybových a sportovních hrách.
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Swimming: Safety in swimming lessons.Swimming training to save tons, drops and jumps to the water, diving and hunt for objects, swimming in difficult conditions - eg dresses.Forms to help tired swimmers, rescue tuna, personal intervention, rescue aids, rescue actions - a practical test.Resuscitation and First Aid.
Gymnastics: Mastering the techniques and methods of practicing gymnastic skills.Familiarization with appropriate forms of gymnastic exercises due to age (simple, acrobatic exercises, use of tools and tools, training of aid, musical movement education, gymnastic unit building, unconventional content).
Movement and sports games: Mastering the practice of basic game activities in movement and sports games.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Plavání:
Plavání:
- 85% aktivní účast na výuce
- předvést akci záchrany tonoucího,
- tažení "figuríny" na vzdálenost 25m,
- lovení předmětů ze dna v hloubce 4,2m
- skok z 3m prkna
- 200m plavání v oděvu
Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.
Gymnastika: teoretický test, praktický výstup, aktivní účast na lekcích min. 75%.
Pohybové a sportovní hry: teoretický test, praktický výstup, aktivní účast na lekcích min. 75%.
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Pokorný (13.10.2021)
Swimming: - 85% active participation in teaching - to show the rescue of a toning, - pulling "dummy" at a distance of 25m, - hunting bottoms at a depth of 4.2m - jump from 3m planks - 200m swimming in clothing
Students swim alone in separate lanes and each student has 2 corrective attempts to pass the credit
Gymnastics: theoretical test, practical output, active participation in lessons min.75%.
Games: theoretical test, practical output, active participation in lessons min.75%.