PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a evaluace školního kurikula - OPB01N1H0B
Anglický název: Designing and Evaluation of School Curriculum
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (28)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPB03N601A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D.
Je záměnnost pro: OKB01N1H0B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Kristina Hořáková (12.02.2023)
Orientace předmětu se soustřeďuje na vybavení studentů dovednostmi důležitými pro vytvoření, inovování a evaluaci školního vzdělávacího programu v souvislostech a doporučeních RVP PV. Jednotlivá témata: 1. Východiska pro tvorbu ŠVP 2. Terminologické vymezení a porozumění kategoriím ŠVP 3. Proces tvorby ŠVP a možnosti týmové spolupráce 4. Plánování – od ŠVP k dennímu plánu učitelky MŠ 5. Evaluace práce učitele a ŠVP 6. Evaluační kritéria ŠVP
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (13.01.2022)
Cílem předmětu je vybavení studentů dovednostmi důležitými pro vytvoření, inovování a evaluaci školního vzdělávacího programu.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Eva Koželuhová, Ph.D. (13.01.2022)

Vyčíslení studijní zátěže:

Studenti budou využívat Moodle: Link na kurz PS: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5069.

Klíč z zápisu do Moodle kurzu obdrží mailem od vyučující.

Výuka online bude probíhat v prostředí Microsoft Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a7a965556ddb342e79bdd02d6a1e64ee8%40thread.tacv2/conversations?groupId=056d71a8-572b-4193-b05f-db89ad4d3c9f&tenantId=c336639b-ad1b-4284-ae81-c12c08be73cf 

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Kristina Hořáková (12.02.2023)

Základní studijní literatura:

BURDÍKOVÁ. I. KREJČOVÁ, V. Jedna z cest jak si vytvořit kurikulum pro svoji mateřskou školu. Praha: Raabe, 2002

GARDOŠOVÁ, L. DUJKOVÁ,I. a kol. 2.vyd. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-2620-106-9.

HAVLÍNOVÁ, M.,VENCÁLKOVÁ, E., HAVLOVÁ, J. a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367- 478-8.

MANUÁL k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: VÚP v Praze 2005. ISBN 80-87000-01-3.

RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2021.

SYSLOVÁ, Z. Autoevaluace v mateřské škole. Cesta ke kvalitě vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80262-0183-0.

KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN: 978-80-247-4435-3.

 

Další doporučená literatura:

SEDLÁČKOVÁ, H., SYSLOVÁ, Z., ŠTĚPÁNKOVÁ, L. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-884-8.

DVOŘÁK, D. Od osnov ke standardům, Proměny kurikulární teorie a praxe. Praha: UK Praha – Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-601-7.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Kristina Hořáková (12.02.2023)

Témata:

1. Východiska pro tvorbu ŠVP

2. Terminologické vymezení a porozumění kategoriím ŠVP

3. Proces tvorby ŠVP a možnosti týmové spolupráce

4. Plánování – od ŠVP k dennímu plánu učitelky MŠ

5. Evaluace práce učitele a ŠVP

6. Evaluační kritéria ŠVP

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK