PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Hlasová výchova a intonace I - S - OPB01H1A6B
Anglický název: Vocal Technique et Sight Singing I
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.
Je záměnnost pro: OKB01H1A6B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Soubory Komentář Kdo přidal
stáhnout 20pisni_proZpevFletnu.pdf písně Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (10.09.2017)
Úkolem semináře je rozvíjet a upevňovat intonační dovednosti posluchačů, položit základy k pěvecké a mluvní technice, seznámit je se základy dirigování. Vše probíhá v praktické rovině, aktivní účasti posluchačů je nezbytná.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (10.09.2017)

Cíl: rozvíjet sluchové a intonační dovednosti, hlasové dispozice každého jednotlivce, vytvořit základní repertoár lidových písní a písní pro děti

Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (25.09.2020)

Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět Hlasová výchova a intonace I vyučován presenčně na základě výjimky pro umělecké činnosti do 15 osob, a to s oporou o kurz v Moodle, kde budou zveřejňovány videozáznamy klíčových částí výuky. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s oporou o Moodle a Zoom. Dodržení limitu zajistí sdílená tabulka s pečlivým vyplňováním omluvenek (ze strany studentů) nebo nařízená absence (ze strany vyučující).

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (10.09.2017)

Postoj a dech, měkký hlasový začátek, vedení tónu v rezonanci, artikulace - praktická cvičení vhodná pro učitele i děti.

Intonace v dur tóninách  - obsah viz podmínky k udělení zápočtu.

Procvičování pěveckých a intonačních dovedností na materiálu písní ze zpěvníků pro MŠ, včetně vícehlasých úprav, tvoření lidového dvojhlasu.

Dirigování základních schémat, závěry.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (10.09.2017)

Zkvalitnění hlasového projevu (prohloubený dech, posazení tónu do rezonance, zvládnutí měkkého hlasového začátku ve střední hlasové poloze)

Znalost 12 písní (lidových a autorských) uplatnitelných v MŠ, zpěv lidového dvojhlasu, kánonu, dirigování písní ve dvoudobém a třídobém metru.

Intonace durové stupnice a kvintakordu se solmizací a fonogestikou.

Intonace stupnicových, terciových postupů a jejich kombinací v dur.

Intonace a sluchová analýza (notový zápis) volných nástupů na I., III. a V. stupni v dur.

Notový zápis snadné melodie v dur, přehledného rytmického cvičení (znalost a praktické využití rytmických slabik).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK