Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Studenti získají základní informace o počátku světových dějin hudby až k baroku (Benátská opera, Neapolská opera, G.F.Händel, J.S.Bach), o předklasicismu, o klasicismu (J.Haydn, W.A.Mozart a L.van Beethoven), o vybraných skladatelích z období romantismu (G. Rossini, E. Grieg , F. Chopin a později o M.I. Glinka, P.I. Čajkovský aj), o charakteristice novoromantismu (R.Wagner, F. Liszt, H. Berlioz, M. P. Musorgskij, Bedřich Smetana aj.) a později o impresionismu a jeho představitelích (C.Debussy, M. Ravel) až po současnost. Přehledně bude představena česká hudební kultura v jednotlivých stylových obdobích. Důraz bude položen na české hudební osobnosti 19. a 20. století. Studenti obdrží od vyučujícího ukázky 25 skladeb světové a české hudby. Tyto skladby budou součástí sluchového testu na poznávání děl českých a světových skladatelů. V průběhu semestru se uskuteční kolektivní výuka hry na zobcovou sopránovou flétnu. Studentům bude přiblížena nahrávka od BRITTEN, B. Průvodce mladého člověka orchestrem (Variace a fuga na Purcellovo thema). Cílem předmětu je, aby se studenti seznámili s dělením hudebních nástrojů a dokázali je rovněž vizuálně a sluchově poznat. Náplní předmětu budou základy taktovací techniky.
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Studenti získají základní informace o dějinách hudby, budou poslouchat hudební ukázky z jednotlivých období, naučí se základům hry na zobcovou sopránovou flétnu, získají přehled o hudebních nástrojích symfonického orchestru a seznámí se s písňovým repertoárem, který je předmětem hry na klavír a v dalších semestrech i didaktiky HV.
Metody výuky
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Výuka bude vedena dialogickými a názornými metodami. Uplatní se v ní i testová metoda.
Sylabus
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Studenti získají základní informace o počátku světových dějin hudby až k baroku (Benátská opera, Neapolská opera, G.F.Händel, J.S.Bach), o předklasicismu, o klasicismu (J.Haydn, W.A.Mozart a L.van Beethoven), o vybraných skladatelích z období romantismu (G. Rossini, E. Grieg , F. Chopin a později o M.I. Glinka, P.I. Čajkovský aj), o charakteristice novoromantismu (R.Wagner, F. Liszt, H. Berlioz, M. P. Musorgskij, Bedřich Smetana aj.) a později o impresionismu a jeho představitelích (C.Debussy, M. Ravel) až po současnost. Přehledně bude představena česká hudební kultura v jednotlivých stylových obdobích. Důraz bude položen na české hudební osobnosti 19. a 20. století. Studenti obdrží od vyučujícího ukázky 25 skladeb světové a české hudby. Tyto skladby budou součástí sluchového testu na poznávání děl českých a světových skladatelů. V průběhu semestru se uskuteční kolektivní výuka hry na zobcovou sopránovou flétnu. Studentům bude přiblížena nahrávka od BRITTEN, B. Průvodce mladého člověka orchestrem (Variace a fuga na Purcellovo thema). Cílem předmětu je, aby se studenti seznámili s dělením hudebních nástrojů a dokázali je rovněž vizuálně a sluchově poznat. Náplní předmětu budou základy taktovací techniky.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Zkouška se skládá: z písemného testu ze všeobecné hudební teorie, z písemného testu z dějin české a světové hudby, z poslechového testu hudebních ukázek české a světové hudby, z individuální praktické zkoušky ze hry písní pro předškolní děti na klavír a z praktické zkoušky ze hry na sopránovou zobcovou flétnu. Studenti obdrží od vyučujícího vzory testů z dějin světové a české hudby, jejichž obdoba bude uplatněna u dílčí zkoušky na konci druhého semestru studia. Model zkoušky na konci druhého semestru bude konkrétně přiblížen a bude představen i systém jejího hodnocení.