|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (27.01.2017)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (27.01.2017)
Seznámení s vybranými oblastmi speciálněpedagogické diagnostiky a podpůrnými opatřeními vztahujícími se k období školního věku. Osvojení aktuální právní úpravy poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (27.01.2017)
Literatura 1. BUČILOVÁ KADLECOVÁ, Jana, KREJČOVÁ, Lenka a Václav MERTIN (eds.). Pedagogická intervence u žáků ZŠ: výklad je zpracován k právnímu stavu ke dni .. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2010-. Meritum (Wolters Kluwer ČR). ISBN 978-80-7357-603-5. 2. FELCMANOVÁ, L., HABROVÁ, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 360 s. ISBN 978-80-244-4655-4. 3. FELCMANOVÁ, L.. Metodika ke Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 126 s. ISBN 978-80-244-4672-1. 4. JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a Hana ŽÁČKOVÁ. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2697-7. 5. MAREŠ, Jiří a Stanislav JEŽEK. Klima školní třídy: dotazník pro žáky. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Evaluační nástroje. ISBN 978-80-87063-79-8. 6. MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. 2., doplněné a aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2. 7. MICHALÍK, J. BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L. Katalog podpůrných opatření, Obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 160 s. ISBN 978-80-244-4654-7 8. MICHALÍK, Jan, Pavlína BASLEROVÁ a Petr HANÁK. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3050-8. 9. NOVÁK, Josef. Dyskalkulie: metodika rozvíjení základních početních dovedností. Vyd. 3., zcela přeprac., rozš. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. ISBN 80-7311-029-6. 10. OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Vydání první. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4. 11. POKORNÁ, Věra. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-350-5. 12. POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3. 13. TESAŘOVÁ, Martina. Jak na žáky: zvládání náročných situací ve třídě. Vydání první. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1047-4. 14. THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9. 15. Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. 16. Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů. 17. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (27.01.2017)
1) Zhotovení pomůcky pro rozvoj či diagnostiku vybrané funkce |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (27.01.2017)
- Systém školského poradenství (pedagogicko-psychologická poradna, speciálněpedagogické centrum, školní psycholog, školní speciální pedagog, metodik prevence, výchovný poradce) - Legislativní úprava poskytování poradenských služeb, - Stanovování stupňů podpůrných opatření - Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - Oblasti speciálněpedagogické diagnostiky - diagnostika rozumových schopností - funkční analýza chování - dynamická diagnostika |