|
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Kurz si klade za cíl připravit učitele na teoretickou a praktickou práci s filmem ve výuce v rámci filmové výchovy, výtvarné výchovy, nebo při vedení filmového klubu a dalších zájmových činností souvisejících s filmem. Film zde není pojímán jako doplněk výuky, nebo ilustrace probíraného tématu, ale jako samotný předmět výuky. Kurz nabízí budoucím učitelům vhled do současných trendů v české i světové filmové výchově a zaměřuje se zejména na propojení metod zaměřených na filmovou percepci a analýzu s autorskou tvorbou filmu (scénář, natáčení, střih). Kurz kombinuje přednášky a praktická cvičení se seminárními rozbory filmů a s ukázkami ověřených vzdělávacích programů. |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
přednášky a semináře |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
klasifikovaný zápočet: pravidelná účast na seminářích a přednáškách, návrh a obhajoba filmově-vzdělávacího projektu |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
1. Film jako specifický vyjadřovací prostředek Charakteristika filmu, jeho specifika, souvislosti filmu s ostatními druhy umění. Stručný nástin vývoje filmového média. Současná témata filmové teorie, různé podoby filmu. Základní vyjadřovací prostředky filmu. Pohyblivý obraz a výtvarné umění. 2. Současný stav filmové a audiovizuální výchovy u nás a v zahraničí Zasazení filmové výchovy do kontextu českého vzdělávacího systému, nová koncepce filmové a audiovizuální výchovy a její obsah. Místo a role filmu v současné škole, různé přístupy. Aktuální světové i české školní i mimoškolní vzdělávací programy zaměřené na film, jejich stručné hodnocení. 3. Projektování výuky filmové výuky Příprava a plánování výuky, specifika, podmínky a úskalí výuky filmu. Výuka zaměřená na percepci filmu, výuka zaměřená na tvorbu, jejich možná propojení. Ukázky realizované výuky v praxi. Interdisciplinární souvislosti. Návrh a realizace výuky pro konkrétní věkovou skupinu žáků a typ vzdělávacího zařízení. Možnosti propojení filmové a výtvarné výchovy.
|