Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Kurs rozvíjí pedagogický koncept reflexivní praxe pro obor Výtvarná výchova
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
This corse develops a pedagogical concept of reflective praktice in Art Education
Cíl předmětu -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Rozvíjet reflexivní kompetenci učitele Vv jako jednu ze základních učitelských kompetencí. Integrovat změny úhlu pohledu: multikulturní a genderová prespektiva ve VV.P
Pracovat s kurikulárními dokumenty RVP jako nástrojem reflexe vlastního modelu vyučování.
Umět analyzovat situace praxe.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
To develop reflective competence of Art education tracher as a basic trachet comprtencies. To integrate a variety different perspectives: Multicultural and gender perspectives in Art education. To work with curricula documents and to use them as a tool of reflection, to analyse learning situations.
Deskriptory -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Reflexivní kompetence, RVP, kulturní vzdělávání, multikulturní a transkulturní přístupy ve VV. vzdělávání.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Reflective competence, curricular documents RVP, cultural education, discourses, Multicultural and transcultural approaches in Art Education.
Literatura -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
FULKOVÁ, M. (2008), Diskurs umění a vzdělávání/(Discourses of Art and Education). Praha Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 978-80-7319-076-7
FULKOVÁ, M. a kol. (1997) Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna.
FULKOVÁ, M., Novotná, M. (1999) Výtvarná výchova pro 7. a 8. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-382-5.
SLAVÍK, J., DYTRTOVÁ, K., FULKOVÁ, M. (2010) Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč. LX, 2010, str. 223-24. ISSN 0031-3815
ŠTECH, S. (1992) Škola stále nová. Praha: Nakladatelství Karolinum, UK. ISBN 80-7066-673-0
JANÍK, T. (2004) Význam Shulmanovy teroie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, roč. LIV, str. 241- 251.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
FULKOVÁ, M. (2008), Diskurs umění a vzdělávání/(Discourses of Art and Education). Praha Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 978-80-7319-076-7
FULKOVÁ, M. a kol. (1997) Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna.
FULKOVÁ, M., Novotná, M. (1999) Výtvarná výchova pro 7. a 8. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-382-5.
SLAVÍK, J., DYTRTOVÁ, K., FULKOVÁ, M. (2010) Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč. LX, 2010, str. 223-24. ISSN 0031-3815
ŠTECH, S. (1992) Škola stále nová. Praha: Nakladatelství Karolinum, UK. ISBN 80-7066-673-0
JANÍK, T. (2004) Význam Shulmanovy teroie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, roč. LIV, str. 241- 251.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Vedení pedagogické dokumentace, reflexe pedagogických činností a ped. situací.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Pedagogical journals, personal reflective portfolio of learning situations and pedagogical interventions.
Sylabus -
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
Kurs představuje koncept reflexivního praktika a vytváří vazby na teoretické kontexty myšlení v humanitních vědách, modely vyučování Vv a kulturní výchovy v zahraničí.
Zabývá se diskursivní vazbami mezi vzdělávacími a kulturními institucemi a uplatňuje přístupy kritické diskursivní analýzy portfolií z praxe.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.04.2012)
This course will present as well as elicit a concept of Reflective practitioner, in realtionship to contemporary currents in humanities, art and cultural education abroad. Participants from KVV and school practitioners inquiry into discursive relations between educational and cultural institutions, and applies critical discursive analysis of prectice prortfolios and journals.