PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá pedagogická praxe z VV 2 - ON9321A17
Anglický název: Continual pedagogical practice from art education 2
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 2 [týdny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Prerekvizity : ON9321A05
Je prerekvizitou pro: ON9321A32
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)
Studenti navrhují, realizují a analyzují vlastní výuku výtvarné výchovy, tato je pojata jako kvalitativní výzkumná sonda (součást diplomových úkolů studentů nebo výzkumných aktivit KVV). Data nasbíraná během pedagogické praxe studenti analyzují (metodologie kvalitativního výzkumu) a prezentují (výstava výstupů z ped. praxí).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

Cílem předmětu je vybavit studenty dovednostmi a znalostmi pro navrhování, realizaci a kritickou reflexi vlastního pedagogického působení.

Literatura -
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

Schön, D.: Reflective Practitioner. How Professionals Think in Action. New York: Basic Books, 1983

Fulková, M.: Diskurs umění a vzdělávání. Praha: H+H, 2008

Průcha, J.: Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1997

Hendl, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: PedF UK v Praze, 2005

Metody výuky
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

pedagogická praxe

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

Podmínkou úspěšného zakončení předmětu je:

100% účast na souvislé pedagogické praxi

další podmínky budou upřesněny na začátku semestru

Sylabus -
Poslední úprava: KITZL8AP (13.03.2013)

Během pedagogické praxe se studenti zabývají těmito tématy:

příprava na výuku

námět, cíl, motivace, zadání, výtvarný úkol, výtvarná kultura

RVP, ŠVP, očekávané výstupy

metody vyučování, klíčové kompetence

organizace výuky

evaluace a autoevaluace výuky, reflexe, hodnocení, indikátory hodnocení, kritéria hodnocení

učitelovo pojetí výuky

kvalitativní výzkum

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

Podmínkou úspěšného zakončení předmětu je:

100% účast na souvislé pedagogické praxi

další podmínky budou upřesněny na začátku semestru

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK