PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá pedagogická praxe z VV I - ON9321A05
Anglický název: Continual pedagogical practise from art education I
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 2 [týdny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: ON9321A17
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)
Studenti se seznamují s různými typy škol, s různými vzdělávacími přístupy fakultních učitelů a s řešením vzdělávacích a výchovných problémů (náslechy, asistentská činnost, konzultace s fakultními učiteli, vedení pedagogického deníku). Studenti jsou připravováni na vedení vlastních návrhů výtvarných činností, analýzu a reflexi vyučovacího procesu a pedagogické praxe (rozbory vyučovacího procesu s fakultními učiteli a didaktiky katedry).
Cíl předmětu
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

Cílem předmětu je vybavit studenty dovednostmi a znalostmi pro navrhování, realizaci a kritickou reflexi vlastního pedagogického působení.

Literatura
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. UK Ped F, Praha 1994.
HAZUKOVÁ, H.: Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. UK Ped F, Praha 1995.
HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Situace ve výtvarné výchově I. TU Liberec, 2002
HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M.: Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy. TU Liberec, 2002.

Metody výuky
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

pedagogická praxe

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

Podmínkou úspěšného zakončení předmětu je:

100% účast na souvislé pedagogické praxi

další podmínky budou upřesněny na začátku semestru

Sylabus
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

Během pedagogické praxe se studenti zabývají těmito tématy:

příprava na výuku

námět, cíl, motivace, zadání, výtvarný problém, výtvarná kultura, RVP, ŠVP, očekávané výstupy

metody vyučování, klíčové kompetence

organizace výuky

evaluace a autoevaluace výuky, reflexe, hodnocení, indikátory hodnocení, kritéria hodnocení

učitelovo pojetí výuky

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)

Podmínkou úspěšného zakončení předmětu je:

100% účast na souvislé pedagogické praxi

další podmínky budou upřesněny na začátku semestru

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK