PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika VV 3 - ON9321030
Anglický název: Didactics of art education 3
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.
Prerekvizity : ON9321015
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
V rámci semináře studenti připraví alespoň 90 min. výuku výtvarné výchovy. Výuku realizují na vybrané ZŠ, SŠ, nebo ZUŠ a následně ji v semináři rozebírají a hodnotí (videoanalýza). V rámci realizované výuky se zároveň zaměřují na zkoumání vybraného problémového tématu (SZZ).
Cíl předmětu
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Cílem předmětu je prohloubit dovednosti studentů k přípravě, vedení a evaluaci výuky ve výtvarné výchově.

Literatura
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Hendl: Kvalitativní výzkum

Janík: Didaktické znalosti obsahu

Slavík: Didaktické znalosti obsahu

Metody výuky
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

přednáška /seminář

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

Z - Seminární práce (skupinová)

ZK - prezentace odvedené práce (kolokviální zkouška)

Sylabus
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)

klíčová slova: didaktická znalost obsahu, didaktická trasnformace, kurikulární dokumenty, evaluace, autoevaluace

 

příprava výuky - výběr problémového okruhu

výuka v terénu a pořizování video a audio záznamů z výuky

analýza výuky

 

Problémové okruhy:

a)      osobní tendence / zvládání kázně/ existenciální situace/ tabu téma

b)      motivace/ didaktická znalost obsahu/ hodnocení výkonu žáka

c)      kompetence/ výstupy/ cíle výuky/ didaktická znalost obsahu/ hodnocení výkonu učitele

(popis práce v terénu, zasazení práce v praxi do teorií nastudovaných v odborné literatuře, komparace)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK