|
|
|
||
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
|
|
||
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
Cílem výuky je seznámit studenty se základními teoretickými a praktickými principy empirického výzkumu. Umožnit studentům jejich aplikaci v praxi výtvarné výchovy a rozšířit tak jejich schopnosti reflexe a hodnocení jejich vlastní pedagogické práce. |
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
GAVORA, P.: Výzkumné metody v pedagogice. Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X HENDL, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy. ISBN 80-71184-549-3 PELIKÁN, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8 STRAUSS, Anselm L.; Corbinová, Juliet: Základy kvalitativního výzkumu (Postupy a techniky metody zakotvené teorie). Brno - Boskovice : Sdružení podané ruce, Nakladatelství Albert 1999. ISBN 80-858434-60-X
|
|
||
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2009)
Formy výuky studijního předmětu : přednáška, seminář |
|
||
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (23.02.2010)
Způsob ukončování studijního předmětu: zápočet
Požadavky ke Z: a) Studenti zpracují vlastní tréninkový výzkum (první část) na vybrané téma z praxe výtvarné výchovy. (Seminární práce, cca 15 stran textu) b) A v závěrečném semináři ji odprezentují. (Power Point, cca 10 minut)
|
|
||
Poslední úprava: HAJDUSKO/PEDF.CUNI.CZ (06.09.2009)
Teorie
1) kvalitativní a kvanititativní výzkum ve VV 2) základní přístupy výzkumu (případová studie, zakotvená teorie, akční výzkum, a další) 3) metodologie a metody výzkumu (analýza, syntéza, indukce, dedukce, abdukce)
Praxe
1) příprava a plánování výzkumu 2) získávání dat 3) způsoby kódování a zobrazování 4) vyhodnocování a interpretace dat 5) psaní výzkumné nebo shrnující zprávy
klíčová slova: kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum, výtvarná výchova, umění |