Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2009)
Cílem předmětu je upozornit studenty na potřeby dětí a žáků a proto vytvářet podmínky pro možnost zařazení pohybových
aktivit a programů do režimu školy v konkrétních lokalitách.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (11.11.2009)
To notify the students about children needs and make conditions for applications of motor activities and sport programmes
into the school regimes in specific regions.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2009)
Naučit studenty komplexně vnímat školní prostředí ve vztahu k udržování a rozvíjení zdraví žáků i pedagogů.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (11.11.2009)
To teach students to perceive the school environment in relation to the health development of pupils and teachers.
Literatura
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2009)
Bengel,J., Strittmatter,R., Willmann,H. What keeps people healthy? Cologne: Federal centre for health and education. 1999.
Krejčí,M., Baumeltová,M. Týden zdraví ve škole. České Budějovice: Jihočeská univerzita
v Českých Budějovicích, 2001.
www.gesundestadt.de
www.movingschool.de
Sylabus -
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2009)
Škola a její okolí by měly být místem pro život a nabízet podmínky pro zdravý způsob života, jehož součástí je pohyb. Důležité jsou podmínky, které pohyb v každodenním životě umožňují a podporují. Pohyb je důležitý především v dětském věku. Pro děti a mládež ve školách je proto třeba vytvářet tyto podmínky přímo ve škole či v jejím nejbližším okolí. Cílem předmětu je upozornit studenty na tyto potřeby a na možnosti vytvářet dobré podmínky v konkrétních lokalitách. Obsahem předmětu jsou teoretické informace propojené s praktickými činnostmi, s analýzou podmínek pro pohybové činnosti v konkrétní oblasti, získávání informací o potřebách dětí a mládeže a návrhy konkrétních řešení.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (11.11.2009)
The school and its surroundings should be a place for health life including a movement. There are important conditions which enable the moovement in everyday life and support it. Movement is important mainly in childhood. Therefore it is important to make conditions for health life and enough movement in schools and their surroundings. The subject emphasizes these needs and conditions and gives students teoretical information and supply them with practical skills for their own projects.