|
|
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2012)
|
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (24.06.2012)
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými poznatky současné psychologie a sociologie zdraví, které lze využít při práci učitele a sociálního pedagoga. |
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (24.06.2012)
BÁRTLOVÁ, S. Sociologie medicíny a zdravotnictví. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1197-4. KEBZA, V. Psychosociální determinanty zdraví. Praha : Academia, 2005. ISBN 80-200-1307-5. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0. MARMOT, M.; WILKINSON, R.G. (eds.) Social Determinants of Health. Oxford : Oxford University Press, 2006. ISBN 0-19-856589-5. MURRAY, M. (ed.) Critical Health Psychology. New York : Palgrave Macmillan, 2004. ISBN 978-0-333-99034-6. ZVÍROTSKÝ, M. Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-431-0. |
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2012)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: aktivní účast na seminární části výuky, úspěšné absolvování zápočtového testu (jeden řádný a dva opravné termíny), který bude vycházet ze základní doporučené literatury. |
|
||
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (24.06.2012)
1. Vymezení psychologie zdraví a sociologie zdraví. 2. Přístupy ke zdraví, nemoci a kvalitě života. 3. Salutogeneze a patogeneze. 4. Psychologické faktory podstatné pro udržení a posílení zdraví. 5. Principy moderní psychohygieny. 6. Sociální determinanty zdraví, sociální opora. |