PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Interpretační aktivity v HV - ON2308111
Anglický název: Interpretation Activities in Music Education
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)
Předmět Interpretační aktivity v hudební výchově je určen přednostně studentům navazujícího magisterského studia. Jeho cílem je rekapitulovat instrumentální, pěvecké a taktovací dovednosti, které studenti nabyli nejen v průběhu bakalářského studia, ale i ve své celoživotní interpretační praxi, a zaměřit je k pedagogické aplikaci v rámci hudební výchovy na různých typech škol.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)

Sumarizace instrumentálních a pěveckých dovedností a jejich aplikace v pedagogické praxi.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)

 

-          Splnit prakticky okruhy a, b, c v rámci seminářů, tj. před kolektivem spolužáků

-          Splnit okruh d individuálně v konzultačních hodinách učitele

-          Aktivní účast ve výuce, možná neúčast - 2x z celkem 7 plánovaných seminářů

Sylabus
Poslední úprava: PECHACEK/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2016)

 

 

a)      Práce s lidovou písní

Předvedení písně a capella, i s vlastním improvizovaným doprovodem.

Řízení zpěvu kolektivu - a capella (taktováním) a s vlastním nástrojovým doprovodem.

Metodická prezentace písně formou rozhovoru. V něm se zaměřit na rozbor textové i hudební složky (žánrová, formální, rytmicko-melodická, harmonická charakteristika).

Připravit si 3 písně vhodné pro děti staršího školního věku a středoškoláky

 

b)     Práce s populární písní

Předvedení písně s vlastním doprovodem.

Doprovod ke zpěvu kolektivu.

Metodická prezentace (viz bod a + faktografické informace o autorovi, žánru, interpretech apod.)

Výběr: Připravit si 1 píseň, na ní představit jednu z oblastí populární hudby (šanson, muzikálová píseň, rock, folk, jazz, spirituál, apod.)

 

c)      Komorní hra

Čtyřruční hra na klavír, komorní dua, sólový zpěv s doprovodem, ansámblový zpěv apod.

Každý student se představí ve dvou různých činnostech.

Didaktická prezentace skladby (její stručné uvedení a charakteristika týkající se inspiračních podnětů k jejímu vzniku, historického slohu, formální struktury, harmonických či rytmických zvláštností apod.). 

 

d)     Dvacet charakteristických ukázek z tvorby hudebních velikánů

Od vybraných skladatelů české i světové hudby zvládnout zpaměti charakteristické ukázky z jejich skladeb včetně jejich didaktické interpretace. 

Podle vlastního výběru 10 ukázek od světových a 10 od českých skladatelů, přitom od jednoho autora maximálně dvě ukázky, a to tak, aby byla zastoupena všechna hlavní období hudebního vývoje, tj. baroko, klasicismus, romantismus a hudba 20. století.

Splnění tohoto úkolu - individuálně v průběhu semestru nebo ve zkouškovém období v rámci konzultačních hodin učitele.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK