PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Reflektivní didaktický seminář - ON2306011
Anglický název: Seminar of Reflective Didactics
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Prerekvizity : ON2306007
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2016)
Cílem kurzu je připravit studenty na první a druhou souvislou oborovou praxi. Zaměřuje se na rozvoj schopnosti autoevaluace učitele a na základní dovednosti, které jsou součástí jeho práce (evaluace, plánování, reflexe, profesní spolupráce). Sylabus: 1. cyklus - před praxemi První hodina FJ Plánování výuky Skupinová práce Práce s učebnicí Videoanalýzy hodin 2. cyklus - po praxích Videoanalýzy hodin (různé aspekty vyučování FJ jako druhého cizího jazyka) Evaluace: Reflexe portfolia z praxe - vztah teorie a praxe
Literatura
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2015)

CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG

CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International

TAGLIANTE, C. (2006) : La classe de langue. Paris: CLE International

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. (2008) : Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International

 

Literatura k evaluaci:

 

Libovolný titul z ediční řady Le point sur... (CLE International) nebo  Techniques et pratiques de classe (CLE International).

 

Doplňková literatura:

 

BENEŠ, E. (a kol.) (1970) : Metodika cizích jazyků. Praha: SPN

(coll.) (2005) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin

CUQ, J.-P., GRUCA, I. (2005) : Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG

CUQ, J.-P. (2003) : Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International

HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

VANTHIER, H. (2009) : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International

 

Dokumenty:

 

Conseil de l’Europe (2001): Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer.

(2013) Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT

(2003) Portfolio européen de langues - collège. Paris: CIEP/ENS/Didier

(2001) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna

 

Časopisy:

 

Le français dans le Monde

Cahiers pédagogiques

Cizí jazyky

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK