PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Integrace jazykové a odborné výuky I - ON2301028
Anglický název: Content and Language Integrated Learning CLIL I
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Marie Hofmannová
Je prerekvizitou pro: ON2301029
Je záměnnost pro: ON2301031
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2009)
CLIL - Content and Language Integrated Learning (Integrace jazykové a odborné výuky) je vzdělávací přístup, při kterém jsou nejazykové obory vyučovány v cizím jazyce. Úvodní kurs určený pro budoucí učitele CLIL se zaměřuje na rozdíly v práci učitele při výuce v mateřském a v cizím jazyce. Semináře zahrnují procvičování odborné terminologie, studium učebnic a autentických materiálů a analýzu vyučovacích hodin. (Na tomto interdisciplinárním kurzu katedra spolupracuje s Katedrou matematiky a didaktiky matematiky.)
Literatura - angličtina
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2009)

BARWELL,R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000.

IRUJO,S. Teaching Bilingual Children. Beliefs and Behaviors. New York: Newbury House Teacher Development, Heinle and Heinle, 1998.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230.

NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ,Z., HOFMANNOVÁ,M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha: 2001, s. 122-126.

NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. & PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131.

PAVESI, M., BERTOCCHI, D., HOFMANNOVÁ,M., KAZIANKA, M. Insegnare in una

lingua straniera. M.I.U.R. Milan, Italy: 2001. ISBN 88-900649-0-0.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK