Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
V kurzu budeme teoretické znalosti zážitkové pedagogiky a zkušenostního učení čerpat z praktických zážitkových programů se studenty, tak zároveň vytvářet metodický základ pro budoucí praxi studentů.
Výuka je vedena formou zkušenostního učení. Student získá znalosti a zkušenosti k vedení aktivit výchovy zážitkem, včetně artefiletiky a dramatické výchovy v návaznosti na arteterapii a dramaterapii jako zdroje.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
To draw theoretical knowledge of the experience pedagogy, in connection with art therapy and drama therapy, from practical i.e. experience programs with the students and simultaneously to create a methodological basis for future practice of the students.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
Student získá znalosti a zkušenosti k vedení aktivit výchovy zážitkem včetně artefiletiky a dramatické výchovy.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2010)
To introduce terms, aims and means of the experience pedagogy to the students.
Literatura -
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (06.05.2013)
Franc,D., Zounková,D., Martin,A.: Učení zážitkem a hrou, Compruter Press, Brno2007
Jirásek,I: Zážitková pedagogika: časopis Gymnasion č.1 2004
PŠL: Zlatý fond her I. , Portál, Praha 2002
Kasíková,H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál, Praha 1997
Valenta,J.: Učit se být, Strom, Praha 2003 II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006
Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea: Jak na osobnostní a sociální výchovu, Odyssea, Praha 2007, II. vydání
Slavík,J: Umění zážitku, zážitek umění, 1.díl.: PF UK Praha, 2001
Campbellová,J.: Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi : skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti i dospělé. Portál Praha 2000
•Belz, H.; Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2009 (dotisk).
•Csikszentmihalyi, M. (1996).O štěstí a smyslu života. Praha: NLN
•Hanková,Z. (2008).Kooperace jako prostředek i cíl. In Starý, K. a kol. Pedagogika ve škole. Praha: Portál
•Kolář, J.; Nehyba, J.; Lazarová, B.; Knotová, D. (2011) Zkušenostně reflektivní učení v přípravě sociálních pedagogů In Kvalita ve vzdělávání: Sborník z 20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu