Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)
Předmět navazuje na kurz Šikanování v dětských kolektivech I. Prezentuje konkrétní možnosti prevence a řešení šikany mezi dětmi. Jsou probírány nejčastější chyby při vyšetřování a napravování šikany ve školách a školských zařízeních. Pozornost je věnována systematické prevenci šikany a možnostem institucionální pomoci.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (06.12.2009)
Course connects to the Chicane in children's collectives I. It presents concrete options of prevention and solving chicane among kids. Typical mistakes when investigating and redemption of chicane among kids are discussed. Attention is given to systematic prevention of chicane and possibilities of institutional help.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Studující s využitím znalostí v oblasti násilí a šikanování posoudí a analyzuje modelové situace šikanování v dětských kolektivech, navrhne vhodný postup řešení a odpovídající možnost prevence.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Using knowledge in the field of violence and bullying, the student will assess and analyze model situations of bullying in children groups, propose a suitable solution procedure and appropriate prevention.
Literatura -
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (29.08.2012)
FIELDOVÁ, E.M. Jak se bránit šikaně. Praha : Ikar, 2009. ISBN 978-80-249-1176-2.
HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-346-8.
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
ŘÍČAN, P.; JANOŠOVÁ, P. Jak na šikanu. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6.
VÁGNEROVÁ, K. a kol. Minimalizace šikany. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-611-7.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
FIELDOVÁ, E.M. Jak se bránit šikaně. Praha : Ikar, 2009. ISBN 978-80-249-1176-2.
HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-346-8.
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
ŘÍČAN, P.; JANOŠOVÁ, P. Jak na šikanu. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6.
VÁGNEROVÁ, K. a kol. Minimalizace šikany. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-611-7.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (29.08.2012)
Požadavkem k udělení klasifikovaného zápočtu je úspěšné absolvování zápočtového testu (jeden řádný a dva opravné termíny).
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
Requirement for granting graded credit is successful completion of credit test (one regular and two resit terms).
Sylabus -
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)
1. První pomoc při zjištěné šikaně.
2. Nejčastější chyby při vyšetřování a řešení šikany.
3. Metody nápravy.
4. Možnosti systematické prevence.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (06.12.2009)
1. First aid when chicane is detected.
2. Typical mistakes when investigating and solving chicane.