PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou II - OKVP04010
Anglický název: Basics of Latin American dances II
Zajišťuje: Katedra české literatury (41-KCL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (36)
letní:neurčen / neurčen (36)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.
Patří mezi: Volitelné předměty KS
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Kurz navazuje na Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou I. (do ZS akad. roku 2010/2011 pouze Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou) a zaměřuje se na techniku základních variací vybraných latinskoamerických tanců. Je vyžadována taková taneční a pohybová úroveň, kterou již uchazeč získal na kurzu Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou I. Do kurzu jsou zařazeny základy jak obecně známých latinskoamerických tanců (samba, rumba, cha-cha, jive, tango), tak i latinskoamerických tanců nově k nám pronikajících (salsa, merengue, bachata). I tento pokračovací kurz je koncipován jako obecná pohybová průprava a inspirace k pedagogickým inovacím ze strany učitelů, kteří se chtějí (nejen v hodinách tělesné či hudební výchovy) věnovat pohybu či alespoň pohyb zařazovat jako dílčí část hodiny kteréhokoli vzdělávacího předmětu. Dítě potřebuje pro svůj zdravý tělesný vývoj i duševní rozvoj dostatek pohybu: tanec dětem nabízí nejen pohybové vyžití, ale i kultivovaný pohyb, naladění ke kráse a těsné spojení s hudbou. Tanec se tak stává jednou z cest  kultivace vlastních pohybů i formováním všestranně rozvinuté osobnosti. Lektor kurzu má bohatou taneční i tanečně výukovou praxi. Ve školním roce 2008/2009 se experimentálním zařazováním výrazné taneční a rytmické složky do hudební výchovy v 6. a 7. ročnících ZŠ jako učitel podílel na inovaci vzdělávacího předmětu hudební výchovy.
Literatura
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Doporučená literatura:

LANDSFELD, Zdeněk. Technika standardních tanců. Praha: Jiří Plamínek - vlastní náklad, 2000,

LANDSFELD, Zdeněk. Technika standardních tanců. Otázky a odpovědi. Praha: Jiří Plamínek - vlastní náklad, 2000,

LANDSFELD, Zdeněk. Technika latinskoamerických tanců. Praha: Jiří Plamínek - vlastní náklad, 2000,

LANDSFELD, Zdeněk. Technika latinskoamerických tanců. Otázky a odpovědi. Praha: Jiří Plamínek - vlastní náklad, 2000,

VALENTA, Josef. Manuál k řeči lidského těla. Didaktika neverbální komunikace. Kladno: Aisis, 2004. ISBN 80-239-2575-X.

Internetové zdroje:

www.csts.cz

Sylabus
Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)

Sylabus kurzu

Základní variace vybraných latinskoamerických tanců a technika pohybu.

Výuku kroků, variací, techniky pohybu a charakteru tance bude prolínat především:

  • poznávání charakteru jednotlivých tanců,
  • poznávání muzikálnosti (co to je „tancovat na hudbu vs. mimo hudbu, být v taktu, trefit se do fráze“ atp.); rytmu a rytmické hry,
  • taneční improvizace a improvizační hry,
  • hodnocení tance; kritéria profesionálního vs. laického hodnocení, reflexe vlastního tanečního výkonu atp.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK