PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou I - OKVP04001
Anglický název: Basics of Latin American dances
Zajišťuje: Katedra české literatury (41-KCL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (45)
letní:neurčen / neurčen (45)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D.
Patří mezi: Volitelné předměty KS
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (29.06.2010)
Základy latinskoamerických tanců s pohybovou průpravou Garant předmětu: PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. Vyučující: PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. Studium: kombinované Typ studijního předmětu: volitelný Rozsah studijního předmětu 1x 5 h za semestr Formy výuky studijního předmětu: praktický seminář Počet kreditů: 2 Způsob ukončování studijního předmětu: zápočet (podmínkou je aktivní účast na seminářích a reflexe vzhledem k pedagogické praxi) Počet studentů v kurzu: 12 (dle maximální kapacity tanečního sálu v Brandýse n. Labem) Stručná anotace předmětu: Kurz se zaměřuje na techniku základních pohybů, základních kroků a základních variací vybraných latinskoamerických tanců na začátečnické úrovni, která nevyžaduje žádné předchozí taneční dovednosti či minimální speciální pohybovou úroveň. Dle zájmu budou do kurzu zařazeny základy jak obecně známých latinskoamerických tanců (samba, rumba, cha-cha, jive, tango), tak i latinskoamerických tanců nově k nám pronikajících (salsa, merengue, bachata). Zároveň je kurz koncipován jako obecná pohybová průprava a inspirace k pedagogickým inovacím ze strany učitelů, kteří se chtějí (nejen v hodinách tělesné či hudební výchovy) věnovat pohybu či alespoň pohyb zařazovat jako dílčí část hodiny kteréhokoli vzdělávacího předmětu. Dítě potřebuje pro svůj zdravý tělesný vývoj i duševní rozvoj dostatek pohybu: tanec dětem nabízí nejen pohybové vyžití, ale i kultivovaný pohyb, naladění ke kráse a těsné spojení s hudbou. Tanec se tak stává jednou z cest kultivace vlastních pohybů i formováním všestranně rozvinuté osobnosti. Lektor kurzu má bohatou taneční i tanečně výukovou praxi. Ve školním roce 2008/2009 se experimentálním zařazováním výrazné taneční a rytmické složky do hudební výchovy v 6. a 7. ročnících ZŠ jako učitel podílel na inovaci vzdělávacího předmětu hudební výchovy.
Literatura
Poslední úprava: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (29.01.2010)

Doporučená literatura:

LANDSFELD, Zdeněk. Technika standardních tanců. Praha: Jiří Plamínek - vlastní náklad, 2000,

LANDSFELD, Zdeněk. Technika standardních tanců. Otázky a odpovědi. Praha: Jiří Plamínek - vlastní náklad, 2000,

LANDSFELD, Zdeněk. Technika latinskoamerických tanců. Praha: Jiří Plamínek - vlastní náklad, 2000,

LANDSFELD, Zdeněk. Technika latinskoamerických tanců. Otázky a odpovědi. Praha: Jiří Plamínek - vlastní náklad, 2000,

VALENTA, Josef. Manuál k řeči lidského těla. Didaktika neverbální komunikace. Kladno: Aisis, 2004. ISBN 80-239-2575-X.

Internetové zdroje:

www.csts.cz

Sylabus
Poslední úprava: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (29.01.2010)

Sylabus kurzu

Základní kroky vybraných latinskoamerických tanců a technika pohybu demonstrovaná především na pohybově jednodušších tancích (bachata a merengue) a systematicky rozvíjená na dalších tancích.

Výuku základních kroků, variací, techniky pohybu a charakteru tance bude prolínat především:

  • poznávání charakteru jednotlivých tanců,
  • poznávání muzikálnosti (co to je "tancovat na hudbu vs. mimo hudbu, být v taktu, trefit se do fráze" atp.); rytmu a rytmické hry,
  • taneční improvizace a improvizační hry,
  • hodnocení tance; kritéria profesionálního vs. laického hodnocení, reflexe vlastního tanečního výkonu atp.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK