PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy logiky a logického myšlení II - OKPV10007
Anglický název: Foundation of logic and logical thinking 2
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Michaela Kaslová
Patří mezi: Volitelné předměty KS
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Procesy substituce, kvantifikace, negace, význam jazyka, struktury úsudků, vývoj schopností dítěte logicky myslet v kontextu her a řešení matematických úloh.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Navázat na část I, zvýšit schopnost skloubit RVP s rozvojem logického myšlení, schopnost vědomě sledovat logickou stránku problému.

Literatura -
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)

Marchini, C. Kaslová, M. Substitution In SEMT 2003, UK PedF: Praha, 2003

Tanská, N. Co mi řekl semafor. Albatros: Praha

Veberová a kol. Těšíme se do školy. Albatros: Praha 1987

Učebnice matematiky pro 1.st. ZŠ

Hejný a kol. Teoria vyučovania matematice.

Malinová, E. Didaktika matematiky pro 1. st. ZŠ

Pracovní listy

Další dle potřeb a zájmu na semináři.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2009)

test

Sylabus -
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2012)

1. Kvantifikovaný výrok a jeho role v komunikaci, kvantifikace a proces zobecnění, podmínky pro zobecnění, práce s matematickou větou.
2. Substituce od mateřské školy po 6.r.
3. Negace, vývoj v komunikaci a v myšlení u dítěte od 3let, různé pohledy na negaci v pedagogických směrech 20.století, negace a český jazyk a jiné jazyky.
4. Úsudky. Důkaz pravdivosti tvrzení s ohledem na věk dítěte/žáka (lokální, sporem)
5. Analýza pravidel her pro děti od 3 let z pohledu náročnosti pochopení pravidel s ohledem na vztahy mezi výroky + posuzování dodržování pravidel jako proces analýzy jejich logické struktury, jako práce s negací.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2009)

absolvování kurzu Základy logiky a logického mylšení I

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK