Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Předmět sleduje dva významné vzdělávací cíle: na jedné straně nabízí poučení o masových a síťových médiích a jejich roli
v životě společnosti a jednotlivce, na druhé straně poskytuje úvod do metod interpretace mediovaných obsahů a základy
mediální výchovy.
Je proto obsahově zaměřen na:
1, osvojení základních znalostí a kompetencí v souladu S RVP (s důrazem na česká média),
2, osvojení metod interpretace mediálních obsahů a ekonomického a kulturního chování médií
3, užívání médií dospívajícími uživateli a metody práce s touto věkovou skupinou při analýze mediálních produktů (základy mediální výchovy).
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2011)
The course has two major educational objectives: on the one hand, offers advice on network and mass media and their role in society and individuals, on the other hand provides an introduction to the methods of interpretation of the mediated content and the basis of media education. It is therefore focused on the content: 1 acquisition of basic knowledge and skills in accordance with FEP (with emphasis on the Czech media), 2, learning methods, media content and interpretation of economic and cultural behavior of the media 3 teens use media users and methods of work with this age group in the analysis of media products (the foundations of media education).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Cíl předmětu : Rozvoj mediální gramotnosti
Seznámení se situací na mediálním trhu v ČR
Pochopení ypůsobu fungování masových medií
Mediální teorie v kostce
Vliv a funkce reklamy
Specifika masové komunikace
Získání kriticko reflexivní kompetence
Rozvoj vlastní tvůrčí kompetence
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2011)
Understanding the development of media literacy situation in the media market in the CR
Understanding the way the mass media media theory in a nutshell influence and functions of mass communication advertising Specifics obtain critical reflective skills development of their creative skills
Literatura
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Bourdieu, P. : O televizi. Doplněk, Brno 2002
Jirák, J., Köpplová, B. : Masová media. Praha Portál 2009
Jirák, J., Mičenka, Rozumět mediím, základy mediální výchovy pro učitele Partners Czech, Praha 2006
Jirák, J., Wolák : Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Radioservis, Praha 2007
10 let v českých mediích ( J. Jirák ed.) NIT Praha 2005
Postman, N. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. MF Praha 2010
Hvížďala, K.: Jak myslet media:eseje, články a rozhovory 2004- 2005 , Dokořán , Praha 2005
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Vypracování seminární práce nebo prezentace vlastního projektu
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2013)
education project or semminar work
Sylabus -
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (06.01.2011)
Tématické okruhy:
1, Dějiny medií
2, Úloha medií v demokratické společnosti
3, Způsob fungování medií
4, Mediální gramotnost a kriticko-reflexivní kompetence
5, Reklama a její mechanismy
6, Role zpravodajství
7, Věrohodnost a maipulace slovem a obrazem
8, Zakotvení mediální výchovy v RVP
9, Rozvoj tvůrčích kompetencí
10,Vliv medií
11, Mediální a virtuální svět
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2011)
1 History of media
2,Role of mass media in democratic societies
3,Mode operation of the media,
4, Media literacy and critical-reflexive competencies
5,The role of avertisement
6, The role of intelligence
7, Credibility and maipulation trough word and picture
8, Embedding media education in the Frame Education Program
9, The development of creative skills
10, Effect of media
11, media and virtual world
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2013)
50%účast , prezentace na semináři
Poslední úprava: SYRISTE/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2013)