PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktuální problémy školní pedagogiky - OKO131246
Anglický název: Current Problems of School Pedagogy
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (100)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Neslučitelnost : OKO131243
Prerekvizity : OKO131111
Záměnnost : OKO131243
Je neslučitelnost pro: OKO131243
Je záměnnost pro: OKO133243, OKO131243
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (08.11.2010)
V rámci předmětu se studenti seznámí s aktuálními pedagogickými koncepcemi, které se promítají do pojetí práce škol a školských zařízení. Budou charakterizovány principy tvorby a realizace základních pedagogických dokumentů pro oblast výchovy ve volném čase na různých úrovních. Budou diskutována kritéria pro hodnocení jejich efektivity.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)

Cílem kurzu je seznámit studenty oboru vychovatelství s vybranými aktuálními problémy současné školy.

Literatura -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení - kooperativní škola. Praha : Portál, 1998.

KAŠOVÁ, J.aj. Škola trochu jinak. Kroměříž : Iuventa, 1995.

Práva dítěte v dokumentech. Praha, MV 1998

PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál, 1999.

PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997.

RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno : Zeman, 1994.

RÝDL, K. Inovace školských systémů. Praha : ISV, 2003.

SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.

ZIEGENSPECK, J. K problému známkování ve škole. Pardubice: EFFE, 2002.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.09.2018)

-aktivní účast na výuce
-zpracování SWOT analýzy zaměřené na práci vzdělávací instituce

 

Sylabus -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
  • aktéři výchovných a vzdělávacích procesů ve škole;
  • pojetí osobnosti dítěte ve vývoji pedagogického myšlení;
  • pedagogické koncepce (teorie učení) a jejich projevy ve školní praxi;
  • osobnost dospělého (učitel, rodič) a její interakce s dětmi staršího školního věku a se středoškoláky;
  • vzdělávací procesy ve škole, seznámení s problematikou rámcového a školního kurikula;
  • formy spolupráce s učiteli a znalost motivačních postupů a volba programů pro volnočasové aktivity, které by navazovaly

na aktuální školní témata nebo je naopak mohly uvádět;

  • koncepce vzdělávací politiky pro regionální školství;
  • vývoj v zahraničí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK