PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Uvedení do speciální pedagogiky - OKO131244
Anglický název: Introduction to special education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D.
Neslučitelnost : OKO133244
Prerekvizity : OKO131111
Záměnnost : OKO133244
Je záměnnost pro: OKO133244
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)

Získání ucelených poznatků o podmínkách vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci společného vzdělávání.

Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)

Slowík, J.:Speciální pedagogika. Grada, Praha 2007. ISBN 9788024717333

časopis Speciální pedagogika, ročníky 2008-2012

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)

písemný test

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (16.05.2019)

Cílem kurzu je vytvořit soubor systémových poznatků o žácích se speciálními výchovně vzdělávacími potřebami ve školním věku, charakterizovat výchovné a edukační souvislosti postižení a strategie jejich eliminace.
Problematika dětí s tělesným postižením, se zrakovým postižením, se sluchovým postižením, s řečovým postižením, s mentálním postižením, se sociálním narušením, se specifickými poruchami učení a chování, s kombinovaným postižením a problematika minorit. Základní nabídka speciálně pedagogické podpory v rámci integrované výchovy a vzdělávání. Způsobilost dítěte pro školu, speciálně pedagogická diagnostika, úloha speciálně pedagogických center, soustava výchovně vzdělávacích zařízení.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK