PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktuální problémy školní pedagogiky (2.st. ZŠ, SŠ) - OKO131243
Anglický název: Current problems of school pedagogy (5th-9th grades of primary school, high school)
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (100)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Neslučitelnost : OKO131246
Prerekvizity : OKO131111
Záměnnost : OKO131246
Je neslučitelnost pro: OKO131246
Je záměnnost pro: OKO133243, OKO131246
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)

Cílem kurzu je seznámit studenty oboru vychovatelství se základními kompetencemi učitelského povolání a s vybranými aktuálními problémy současné školy.

Literatura -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (04.01.2010)

KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení - kooperativní škola. Praha : Portál, 1998.

KAŠOVÁ, J.aj. Škola trochu jinak. Kroměříž : Iuventa, 1995.

Práva dítěte v dokumentech. Praha, MV 1998

PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha : Portál, 1999.

PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997.

RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno : Zeman, 1994.

RÝDL, K. Inovace školských systémů. Praha : ISV, 2003.

SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.

ZIEGENSPECK, J. K problému známkování ve škole. Pardubice: EFFE, 2002.

Sylabus -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)

? Aktéři výchovných a vzdělávacích procesů ve škole.

? Pedagogické koncepce (teorie učení) a jejich projevy ve školní praxi.

? Osobnost dospělého (učitel, rodič) a její interakce s dětmi staršího školního věku a se středoškoláky.

? Vzdělávací procesy ve škole, seznámení s problematikou rámcového a školního kurikula.

? Formy spolupráce s učiteli a znalost motivačních postupů a volba programů pro volnočasové aktivity, které by navazovaly na aktuální školní témata nebo je naopak mohly uvádět.

? Koncepce vzdělávací politiky pro regionální školství.

? Vývoj v zahraničí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK