PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a využití didaktických testů - OKNZ1P023B
Anglický název: Development and Use of Didactical Tests
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:5/0, KZ [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Prerekvizity : OKNZ1P001A
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (10.02.2023)
Kurz připravuje studenty na jejich samostatné vytváření a využívání didaktických testů
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (10.02.2023)
Cílem kurzu je, aby se studenti naučili samostatně navrhovat a užívat didaktické testy. Studenti se naučí zpracovávat data získaná z didaktických testů pomocí klasické teorie testů.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (10.02.2023)
    • Hopkins, K. D. Educational and Psychological Measurement and Evaluation. Needham Heights, MA : Allyn and Bacon,1998.

 

    • Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007.

 

    • Chráska, M.: Didaktické testy. Brno: Paido, 1999.

 

    • Shults, K.S., Whitney, D.J. Measurement Theory in Action. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2005.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (10.02.2023)

Klasifikovaný zápočet

  • seminární práce zaměřená na analýzu vybraného didaktického testu (položková analýza, stanovení validity a reliability).
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (10.02.2023)
    • Druhy didaktických testů.

    • Typy testových úloh.

    • Postup konstrukce didaktického testu.

    • Vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost.

    • Analýza distraktorů.

    • Validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet.

    • Standardizace testu.

  • Příklady standardizovaných testů studijních předpokladů, modely srovnávání testů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK