PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Authority in Education - OKNZ1P012B
Anglický název: Authority in Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:5/0, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D.
PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D.
Prerekvizity : OKNZ1P001A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (29.04.2021)
The course focuses on the place of authority in education, its definition, understanding, the process of building and applying it. Students will learn about the circumstances of effective use of authority in education in various contexts. The aim of the course is to acquaint students with the issue of building and applying authority in education. The course will also provide students with tools to identify the interaction style of the teacher, which is one of the cornerstones of authority building. 1. The concept of authority and its definition (conceptual fragmentation). 2. Authority in conceptual documents (White Paper, Strategy 2020, FEP, SEP). 3. External factors of authority building (society, school system). 4. Internal factors of authority building (biology, ontogenesis, expertise). 5. The issue of teacher authority from the perspective of its examination. 6. Building the authority of the teacher (relativization of authority and purposeful work with authority). 7. Authority and school (alternative schools). 8. Significant personalities who have become authorities (genesis and comparison of construction and application). 9. Examples of authority (teacher) in fiction or film and television (except for examples used in meetings). 10. Teacher's interaction styles (power constellations, classroom communication).
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (29.04.2021)

Cremin, H., Bevington, T. (2017). Positive Peace in Schools. New York: Routledge.

Plevin, R. (2019). Take Control of the Noisy Class. Life Raft Media.

Marshall, S. (2019). A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education: Enhancing Academic Practice. New York: Routledge.

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (29.04.2021)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8000

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK