Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (06.10.2021)
Předmět je zaměřen na rozvoj vzdělávání v české multikulturní společnosti, vede studenty k chápání a přijímání různorodosti a plurality jako pozitivních jevů a rozdíly mezi lidmi z různých kultur vnímat jako přínosné. Kritická analýza a pochopení odlišností jsou zaměřené na utváření motivace k interkulturním výměnám a podpoře solidarity a schopnosti reflektovat sociální a ekonomické nerovnosti. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními otázkami vzdělávání a výchovy k multikulturalismu, který přispívá k vytvoření respektu mezi kulturami. 1. Stereotypizace. 2. Typické předsudky a jejich předcházení. 3. Multikulturalita a interkulturalita. 4. Interkulturní komunikace. 5. Multikulturalita v edukaci. 6. Multikulturní výchova v RVP. 7. Současné trendy ve vzdělávání ve světě ve vztahu k multikulturní výchově.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (06.10.2021)
BALVÍN, J. (2012). Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R.
ERIKSEN, T. H. (2007). Antropologie multikulturních společností. Rozumět identitě. Praha: Triton.
PRŮCHA, J. (2001). Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV.
ŠIŠKOVÁ, T. (2001). Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál.
ŠIŠKOVÁ, T. (2008). Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 2008.