PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka - OKNZ1G036B
Anglický název: Content and Language Integrated Learning
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:10/0, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Prerekvizity : OKNZ1P001A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (29.09.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi bilingvní výuky na základě obsahově a jazykově integrovaného vyučování vycházejícího z metody CLIL (Content and Language Integrated Learning). Studenti se seznámí s principy tzv. hard i soft CLIL, což podpoří větší šíři využití této metody v reálné výuce. Poznají příklady dobré praxe pro výuku různých odborných předmětů v angličtině, němčině, francouzštině a ruštině. Obsahem předmětu jsou témata: 1. Pojem CLIL 2. Principy a cíle CLIL výuky 3. Východiska pro uplatnění metody CLIL 4. Plánování a struktura hodin s využitím metody CLIL 5. Práce s chybou při výuce CLIL 6. Příklady aktivit metody CLIL
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (29.09.2019)

Kol. autorů [neuvedeno]. Cizí jazyky pro život. Nebojte se CLIL. Dostupné na <http://www.nidv.cz/images/npublications/publications/files/12%20Nebojte%20se%20CLIL.pdf>. Praha: NIDV, 2015. ISBN 978-80-86956-79-4.

BENEŠOVÁ, B., VALLIN, P. CLIL – inovativní přístup nejen k výuce cizích jazyků. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2015. ISBN 978-80-7290-821-9.

COYLE, D., HOOD, P., MARSH, D. CLIL Cntent and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2010.

ŠMÍDOVÁ, T., TEJKALOVÁ L., VOJTKOVÁ, N. CLIL ve výuce. Jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-87652-57-2.

WOLFF, D. Bilingualer Sachfachunterricht/CLIL. In: Hallet, W., Königs, F.G. (Hrsg.) Handbuch Fremdsprachendidaktik. Fulda: Kallmeyer, 2010. S. 298-302.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK