PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a využití didaktických testů - OKNZ0P105B
Anglický název: Development and Use of Didactical Tests
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Prerekvizity : OKNZ0P101A
Anotace -
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)
Kurz připravuje studenty na jejich samostatné vytváření a využívání didaktických testů. Studenti se seznamují i s mezinárodními standardizovanými testy jako je GRE.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)

Cílem kurzu je, aby se studenti naučili samostatně navrhovat a užívat didaktické testy. Studenti se naučí zpracovávat data získaná z didaktických testů pomocí klasické teorie testů. Sekundárním cílem je, aby si vyzkoušeli práci se standardizovanými testy.

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (09.03.2018)

 

    • Hopkins, K. D. Educational and Psychological Measurement and Evaluation. Needham Heights, MA : Allyn and Bacon,1998.

 

    • Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007.

 

    • Chráska, M.: Didaktické testy. Brno: Paido, 1999.

 

    • Shults, K.S., Whitney, D.J. Measurement Theory in Action. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2005.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)

Klasifikovaný zápočet

  • seminární práce na vybrané téma týkající se využití didaktických testů

Sylabus -
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (01.11.2010)

  • Druhy didaktických testů.
  • Typy testových úloh.
  • Postup konstrukce didaktického testu.
  • Vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost.
  • Analýza distraktorů.
  • Validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet.
  • Standardizace testu.
  • Příklady standardizovaných testů studijních předpokladů, modely srovnávání testů.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK