|
|
|
||
Poslední úprava: doc. ak. mal. Jiří Kornatovský (22.11.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. ak. mal. Jiří Kornatovský (22.11.2019)
Clem je mezioborová integrace včetně autentické tvorby a vzniku artefaktu jako díla majícího obsahové a formální kvality, v nichž se odráží schopnost orientace v současném chápání a přístupu k vizualitě. Užití a rozvíjení strukturálních prvků výstavby uměleckého díla v pojetí osobního cítění, myšlení a chápání se schopností didaktické reflexe Definují se aspekty tvůrčího procesu ve vztahu autor – reálná skutečnost – nová skutečnost. V průběhu výuky se stanoví individuální programy, které by měly rozvíjet specifickou individualitu studenta. A jeho schopnost interpretace vnímané skutečnosti. Případně podpořit imaginativní přístup k práci s uměleckým tvarem. Pracuje se v cyklech, řadách a asociativních řetězcích. K jednotlivým zadaným cvičením si student vytváří další, vlastní alternace a interpretace včetně metafory, nadsázky, exprese ad. |
|
||
Poslední úprava: doc. ak. mal. Jiří Kornatovský (22.11.2019)
BLÁHA, J., SLAVÍK,J.: Průvodce výtvarným uměním V. Praha, SPL Práce 1997 BALEKA, J.: Výtvarné umění, výkladový slovník, Praha ,1997 HALLl J.: Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění, Praha, 1991 V CHALUPECKÝ, J.: Na hranicích umění. Praha 1990. SMITH, R.: Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Slovart, Praha 2000 POTŮČKOVA,A.: 100+1 uměleckých děl z 20 století. ČMVU, Praha 2000 SLÁNSKÝ B: Technika malby, Praha ,1953 CHALUMEAU, J.-P.: Přehled teorií umění. Portál, Praha 2003 LIESMANN, N.: Filozofie moderního umění. Votobia, Praha-Olomouc 2000 KULKA, T.: Umění a kýč. Academia, Praha 2004 (2.vydání). |
|
||
Poslední úprava: doc. ak. mal. Jiří Kornatovský (22.11.2019)
přednáška seminář - dialog |
|
||
Poslední úprava: doc. ak. mal. Jiří Kornatovský (22.11.2019)
Nové podoby kresby , malby, grafiky v konfrontaci s tradičním chápáním uměleckého díla. Reflexe Cíl - Porozumět principům užití vizuálních prostředků v rámci tvořivého procesu. Prozkoumat možné aplikace těchto východisek ve výtvarné výchově. Práce na autorském cyklu kreseb, respektive maleb. Nahlédnout a reflektovat pedagogické aspekty vlastního tvůrčího procesu. Pokusit se transformovat jedinečnou zkušenost do pedagogického procesu. |
|
||
Poslední úprava: doc. ak. mal. Jiří Kornatovský (22.11.2019)
předložení autentického uměleckého celku |