PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Reflexe praxí II. - OKNSP18912
Anglický název: Practice reflection II.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Korekvizity : OKNSP18902
Je korekvizitou pro: OKNSP18902
Anotace -
Poslední úprava: ZEMKOVA/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2013)
Cíl: Připravit studenta na provázení a podporu znevýhodněných osob. Změnit kvalitu jeho vědomí, konkrétně, více uvědomovaný přístup k sobě samému, k znevýhodněným osobám s postižením a k osobám se speciálně vzdělávacími potřebami. Reflexe ve směru dovnitř: 1.1. Reflexe sebezakotvující-vztahující se k prožitkům minulosti 1.2. Reflexe situační-v čase přítomném 1.3. Reflexe projektivní a kreativní Reflexe ve směru vně: 2.1. Reflexe potřeb znevýhodněného jedince 2.2. Reflexe činností speciálního pedagoga
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (06.01.2021)

Záznamy o své činnosti a potvrzení o vykonané praxi, absolvování vstupního kurzu před začátkem praxe  je možné odevzdávat emailem.

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (06.01.2021)

HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I.  Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada2010. ISBN 978-80-247-3070-7

MULLER,O a kol. Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. UP Olomouc 2001. ISBN 80-244-0231-9

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol.  Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno 2016. ISBN 978-80-7315-255-0

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno 2007. ISBN 978-80-7315-140-9

RVP a ŠVP pro ZŠ, pro ZŠ speciální

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.09.2017)

Seminární práce, která bude reflektovat vykonanou praxi na speciálních školách a zařízeních pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK