PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Problematika edukace osob specifických minorit - nadaného dítěte - OKNSP18252
Anglický název: Problems in education of specific minorities persons - gifted child
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Neslučitelnost : OKNSP18251, OKNSP18253
Prerekvizity : OKNSP18126, OKNSP18901, OKNSP18911
Je neslučitelnost pro: OKNSP18251, OKNSP18253
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
Základní terminologie: talent, nadání, nadaný jedinec, úsilí a inteligence, závislost a nezávislost v myšlení, schopnosti - pohledy demografické, sociologické, psychologické, historické.Zdroje tlaků vyvíjených na nadané děti v rodině, škole a vrstevnické skupině, podpora, pracovní návyky, individuální vzdělávací plány, současná legislativa k dané problematice. Zajištění prostředků a podmínek k individuálnímu intelektovému rozvoji mimo školní prostředí. Individuální vzdělávací plány pro nadané děti, individuální pedagogická podpora. Diferenciace přístupů, prevence poruch chování a komunikačních potíží. Motivace k úspěchu, práce s rodiči, podpora ze strany poradenských institucí. Mezinárodní výzkum , srovnání hodnocení talentu v zahraničí a u nás.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)

LAZNIBATOVÁ,J.: Nadané dieťa: jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. Bratislava: IRIS, 2001. ISBN 80-88778-32-8

MÖNKS,F.J., YPENBURG,I.H.: Naše dítě je velmi nadané: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0445-5

VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-866633-07-1.

VÍTKOVÁ, M. (ed.) Otázky speciálně pedagogického poradenství. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-866633-08-X.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK