PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Komunikace na školním poradenském pracovišti - OKNS4S041A
Anglický název: Communication at the school counseling workplace
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Vyučující: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Prerekvizity : OKNS4S032A
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)
Cílem kurzu je seznámit studenty se základní a rozšířenou koncepcí školního poradenského pracoviště, s významem otevřené komunikace jeho členů a s rolí školního speciálního pedagoga na školním poradenském pracovišti. Studenti si osvojí podmínky optimálního fungování školního poradenského pracoviště, které tvoří: jasná koncepce poskytování služeb žákům školy, pedagogickým pracovníkům školy a rodičům, transparentní rozdělení rolí a kompetencí odborníků na ŠPP, koordinace činnosti ŠPP i spolupráce s odborníky mimo školu, pravidla fungování spolupráce a pravidelných setkání na ŠPP, pravidla komunikace a přenosu informací, systém dokumentace, informační systém ŠPP (nástěnka, web, prezentace členů), materiální vybavení (pracovna, počítač, diagnostické nástroje, pomůcky pro reedukace a intervenci).
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám.

Přímá výuka:  5 hodin         

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 30 hodin

·         seminární práce 20 hodin

·         plnění průběžných úkolů 20 hodin

Příprava na zápočet: 15 hodin celkem

Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE.

Pouze v případě nařizeného distančního vzdělávání by byla výuka převedena do on-line formy, a to v reálném čase výuky dle rozvrhu prostřednictvím aplikace MS Teams.

Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde:
https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/

Podrobné informace a odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams budou zaslány mailem.  

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)

ČAPEK, R. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1.

KENDÍKOVÁ, J. Vzdělávání žáka s SVP. Praha: Raabe, 2016. Dobrá škola. ISBN 97880-7496-213-4.

KLUGEROVÁ, J., a kol. Komunikace v teorii a praxi speciální pedagogiky. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2017. ISBN 978-80-7452-128-7.

KNOTOVÁ, D. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 97880-247-4502-2.

PANČOCHA, K., SLEPIČKOVÁ, L. Aktéři školní inkluze. ActorsofSchoolInclusion. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6688-5.

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)

1. Náplň práce a odborné kompetence školního speciálního pedagoga a jeho role v týmu ŠPP

2. Náplň práce a odborné kompetence školního psychologa a jeho role v týmu ŠPP

3. Náplň práce a odborné kompetence výchovného poradce a jeho role v týmu ŠPP

4. Náplň práce a odborné kompetence metodika prevence a jeho role v týmu ŠPP

5. Další členové týmu ŠPP a jejich kooperace (průvodce OMJ)

6. Klientský a partnerský přístup k rodičům žáků se SVP

7. Systém schůzek, porad a komunikace pracovníků školního poradenského pracoviště.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (28.01.2024)

Podmnkou zakončení předmětu je aktivní účast v seminářích a splnění úkolu v moodle v daném termínu. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK