PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová speciálně pedagogická praxe s reflexí - OKNS4S013A
Anglický název: Special Educational Practice and Reflection
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Korekvizity : OKNS4S011A, OKNS4S012A
Je korekvizitou pro: OKNS4S012A, OKNS4S011A
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (09.02.2022)
Cílem oborové speciálně pedagogické praxe je seznámit studenta s aktuální podobou speciálně pedagogické poradenské podpory žáka se SVP a jeho učitelů. Praxe studentů probíhá na všech typech a stupních škol ve školním poradenském pracovišti a ve speciálně pedagogických centrech. Při praxi se studenti seznámí se standardní činností vybraného zařízení. Získají informace o rozdělení kompetencí mezi členy vedení a pracovníky poradenského týmu, o prioritách v oblasti výchovy a vzdělávání žáků se SVP, o formách spolupráce s rodiči a o aktuálních legislativních předpisech, které jsou pro školní poradenské pracoviště nebo SPC závazná. V rámci praxe studenti plní předepsané úkoly reflektivní povahy, které zpracují do portfolia. Zaměření praxe bude možné po vzájemné dohodě modifikovat podle konkrétních podmínek vybraného zařízení.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (09.02.2022)

Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám.

Přímá výuka:  12 hodin

        Praxe :  12 hodin

Příprava:

·         zpracování úkolů a práce se studijními materiály 16 hodin

Příprava na zápočet: 20 hodin celkem

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (09.02.2022)

EHLOVÁ, M. Školní poradenské služby na středních školách poskytované výchovnými poradci. Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi. Praha: Státní nakladatelství učebnic 1951-, 2016, 66(5), 570-591. ISSN 0031-3815.
MICHALÍK, J., HANÁK,P. (eds.) Inovace činnosti SPC při posuzování speciálních vzdělávacích potřeb dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením: národní konference II. : sborník příspěvků. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012.
KUCHARSKÁ, A. a kol. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech. Praha : IPPP ČR, 2007. ISBN 978-80-86856-42-1.
KUCHARSKÁ, A. Školní poradenské pracoviště. In BENDL, S:, KUCHARSKÁ, A.(ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha : UK PedF , 2008. s. 47-49. ISBN 978-80-7290-366-5.

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Marie Komorná, Ph.D. (10.09.2022)

Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na:

https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=696

Název kurzu: Specifika edukačních postupů v SPPG s praxí

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9117

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK