PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Individualizace edukačních postupů a tvorba IVP - OKNS2S108A
Anglický název: Individualization of educative procedures and design of Individual Educational Plans
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Prerekvizity : OKNS2S103A, OKNS2S104A
Záměnnost : OPNS2S108A
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (03.02.2022)
Předmět připravuje studenty speciální pedagogiky v postupech individualizace procesu učení a vyučování žáků se SVP. Připravuje je na přípravu a zpracování IVP jako živého dokumentu a vodítka pro realizaci podpůrných opatřeních ve spolupráci s předmětovými pedagogy, rodiči a asistenty pedagoga.
Deskriptory -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (03.02.2022)

Výuka probíhá standardní prezenční formou dle rozvrhu.  Pouze v případě mimořádných okolností (plošný zákaz prezenční výuky) by byla výuka realizována na platformě MS Teams.

Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (03.02.2022)

JUCOVIČOVÁ, D. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými

poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. 1.

vyd. Praha: D H, c2009. ISBN 978-808-7295-007.

ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a

integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 207 s. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 80-717-8544-X.

KAPRÁLEK, K. a BĚLECKÝ,Z.. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu

a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 139 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8887-2.

MERTIN, V. Individuální program: Praha: Portál,1993 ISBN 80-7178-032-4

VALIŚOVÁ,A., KASÍKOVÁ H. Pedagogika pro učitele. Praha:Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0

SKALKOVÁ,J. Obecná didaktika, Praha:Grada, 2007. ISBN 987-80-247-1821-7

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (03.02.2022)

Předmět zahrnuje výuku následujících témat:

1. Historie tvorby individuálních vzdělávacích programů a individuálních vzdělávacích plánů.

2. Legislativní předpisy. Pedagogická a speciálně pedagogická diagnostika.

3. Podíl SPC a PPP na tvorbě IVP.

4. Metodika tvorby IVP, záznamy o jednání se žákyní/žákem. Záznamy o jednání se žákyní/žákem a zákonným

zástupcem.

5. Doporučená struktura IVP.

6. Základní terminologie k problematice individuálně vzdělávacích plánů (IVP) pro zdravotně znevýhodněné

osoby. Zásady pro vypracování (IVP).

7. Ukázky individuálně vzdělávacích plánů podle typu škol a jejich rozbory.Zkušenosti z České republiky i ze

zahraničí.

8. Individualizace a diferenciace ve škole.

9. Individualizace a diferenciace edukačních postupů při vyučování. Projekty k individualizaci a diferenciaci.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (02.02.2022)

Úspěšné zakončení předmětu je podmíněno zpracováním individuálního vzdělávacího plánu pro vybrané dítě, žáka, studenta nebo zpracovat individualizaci vybraného edukačního postupu pro žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK