PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky pedagogické teorie I - OKNQ4P101C
Anglický název: Current Issues in Educational Theory I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (12.09.2022)
K aktuálním tématům vzdělávání patří akční výzkum na základních a středních školách. Akční výzkum využívá zavedené vědecké postupy a cílí na pozitivní změnu sociálního prostředí ve školách. Pedagogům může pomoci řešit důležité úkoly, jako je např. zcitlivění studentů k určitým tématům (např. vztahy ve třídě, diskriminace, agrese, pomáhání či začleňování vrstevníků), k ověřování efektivity školní prevence či k usnadnění spolupráce mezi kolegy ve. Studenti porozumí akčnímu výzkumu a naučí se ho navrhovat a provádět. Výuka probíhá projektovou formou, kdy všichni studenti společně připraví a provedou společný akční výzkum. Témata: 1. Akční výzkum a možnosti jeho využití ve vzdělávání. 2. Jak navrhovat akční výzkum. 3. Jak provádět akční výzkum. 4. Jak plánovat vyhodnocení akčního výzkumu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (12.09.2022)

Cílem předmětu je zorientovat studenty v možnostech a limitech využití akčního výzkumu, naučit studenty akční výzkum navrhnout, realizovat a naplánovat jeho vyhodnocení.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (12.09.2022)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 75 hodinám, z toho 40 hodin na realizaci výzkumu, 15 hodin na přípravu na hodiny a 20 hodin na přípravu popularizační zprávy z výzkumu.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (12.09.2022)

NEZVALOVÁ, Danuše. Akční výzkum ve škole. Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi. Praha: Státní nakladatelství učebnic, 2003, 53(3), 300-308. ISSN 0031-3815.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (12.09.2022)

Požadavky pro splnění předmětu jsou následující: (1) aktivní účast na navrhování a realizaci společného výzkumu a (2) spoluautorský přínos k společně připravované popularizační zprávě z výzkumu a kolektivní odevzdání zprávy v Moodle.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (12.09.2022)

Moodle. Na platformě Moodle budou k dispozici studijní materiály a budou se tam odevzdávat práce. Vyučující pošle přístupové údaje studentům zapsaným do kurzu.

Zoom. Pokud bude epidemiologická situace někdy v průběhu semestru vyžadovat distanční výuku, vyučující studentům pošle link na setkání na platformě Zoom.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK