|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (29.01.2022)
Studující rozvíjejí své dovednosti plánovat, realizovat a hodnotit výuku sociální pedagogiky a sociální práce. Tyto dovednosti doloží prostřednictvím svého didaktického portfolia a odborné argumentace. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (10.01.2022)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 136 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 15 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 30 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 20 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 15 hodin. Seminární práce 15 hodin. Příprava na klasifikovaný zápočet 25 hodin. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (29.01.2022)
Elichová, M. (ed.). (2017). Sociální práce: Aktuální otázky. Praha: Grada Publishing. Gillernová, I., Krejčová, L. (eds.). (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada Publishing. Gulová, L. (2011). Sociální práce pro pedagogické obory. Praha: Grada Publishing. Kosíková, V. (2011). Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada Publishing. Kraus, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. Lukášová, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál. Skarupská, H. (2006). Didaktika sociální práce. Olomouc: Vydavatelství UP Olomouc. Valenta, J. (2014). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing. Veteška, J., Tureckiová, M. (2008). Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (22.01.2024)
Požadavky pro splnění klasifikovaného zápočtu: - průběžné plnění úkolu přímo na setkání (na kontaktní výuce) + účast min. na 3 ze 4 setkání. - průběžné plnění úkolů v uvedených termínech v Moodle. Každý úkol musí být ohodnocen min. na 70 %. - krátká prezentace písemné přípravy vyuč. jednotky na vybrané téma v rámci kontaktní výuky (10.5.2023) - finální odevzdání písemné přípravy na 3 vyuč. jednotky na vybrané téma včetně příloh (jeden řádný a dva opravné termíny) Předmět navazuje a čerpá poznatky z předmětu „Didaktika sociální pedagogiky a sociální práce I“, „Metody sociální pedagogiky a sociální práce“, "Obecné didaktiky a školní pedagogiky“ a „Oborová praxe - exkurze v sociálních službách“. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (29.01.2022)
Repetitorium z „Obecné didaktiky a školní pedagogiky“. Předmětové a projektové pojetí výuky, mezipředmětové vztahy. Formy a metody výuky sociální pedagogiky a sociální práce, efektivní výukové strategie. Hodnocení výsledků učení žáků, zpětná vazba a formativní hodnocení. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti sociální pedagogiky nebo sociální práce. Modelová výuka a její reflexe. Reflexe a hodnocení příprav na vyučovací hodiny, systematické uspořádání a evaluace materiálů v didaktickém portfoliu. Předmět navazuje a čerpá poznatky z předmětu „Didaktika sociální pedagogiky a sociální práce I“ a „Metody sociální pedagogiky a sociální práce“. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (23.01.2023)
Předmět navazuje a čerpá poznatky z předmětu „Didaktika sociální pedagogiky a sociální práce I“, „Metody sociální pedagogiky a sociální práce“, "Obecné didaktiky a školní pedagogiky“ a „Oborová praxe - exkurze v sociálních službách“. |